آشنایی با مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی در قبرس شمالی

کوهنوردی در قبرس شمالی یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌های توریستی است. دولت این کشور مسیرهای خاصی برای پیاده روی در قبرس شمالی در نظر گرفته است.

کشور قبرس شمالی که بخش شمالی جزیره قبرس به شمار می‌رود، آب‌وهوای مدیترانه‌ای و طبیعتی بکر و زیبا دارد. همه‌ ساله توریست‌های زیادی از سراسر جهان به این کشور سفر می‌کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل سفر و یا حتی اقامت در این کشور، وجود آرامش در این جزیره زیبا است. یکی از فعالیت‌های بسیار پرطرفدار توریست‌ها در این کشور، در کنار ورزش‌های آبی، کوهنوردی در قبرس شمالی محسوب می‌شود. البته بهتر است بدانید که پیاده روی در قبرس شمالی با پیاده‌روی‌های ساده در شهر و کشورتان فرق دارد. شما با پیاده روی در این کشور تجربه سیار جذابی از دیدن گیاهان و حیوانات بومی، مکان‌های تاریخی و غیره خواهید داشت. البته کل مسیر از قبل توسط دولت این کشور به نقشه و علائم راهنما مجهز شده است. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را با این موضوع جذاب آشنا کنیم. اگر قصد تجربه پیاده روی و کوهنوردی در این کشور را دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پیاده روی در قبرس شمالی

اگر شما به‌عنوان یک توریست قصد سفر به کشور قبرس شمالی را داشته و به همین منظور کمی سرچ کرده باشید، قطعا با پیشنهاد کوهنوردی در قبرس شمالی و یا پیاده روی در قبرس شمالی از طرف تورهای گردشگری در این کشور مواجه می‌شوید. این موضوع به دلیل جغرافیا و طبیعت بسیار بکر و جذاب این کشور است. جالب است بدانید که دولت کشور قبرس شمالی اهمیت زیادی به پیاده روی و مسیرهای مرتبط با آن داده و به همین جهت، تمام ملزومات لازم را از قبل فراهم دیده و مسیر را برای توریست‌های علاقه‌مند هموار کرده است.

شما با پیاده روی در کوه‌ها و طبیعت قبرس شمالی تجربه بسیار هیجان‌انگیزی خواهید داشت. در تمام طول مسیر طبیعت بکر، گیاهان خاص و بومی، حیوانات زیبا و آب و هوای عالی منطقه شما را غافلگیر خواهد کرد. در کل مسیر پیاده روی شما با این مناظر روبرو خواهید شد: تپه‌های شنی زیبا، مزارع توت‌فرنگی، بیشه‌زار زیتون، جنگل‌های سرو کوهی و جنگل صنوبر.

به این نکته دقت کنید که مسیر و زمان پیاده روی کاملا به انتخاب هر فرد بستگی دارد. برای مثال شما می‌توانید یک پیاده روی یک‌ساعته در مسیر ساحل داشته و به تماشای غروب آفتاب بنشینید؛ یا اینکه پیاده روی یک‌ساعته روزانه در مسیر دریاچه داشته و به تماشای پرندگان بنشینید و یا مسیر هیجان‌انگیز دوچرخه‌سواری کوهستانی را انتخاب کنید.

مسیرهای پیاده روی در قبرس شمالی شما را به مناطق تاریخی این کشور نیز خواهد برد. در طی مسیر شما با مکان‌های تاریخی مشهور این کشور هم روبرو خواهید شد.

شبکه‌ به هم پیوسته مسیرهای پیاده روی در قبرس شمالی

همان‌طور که در قسمت قبل به این نکته اشاره کردیم، کوهنوردی در قبرس شمالی به‌عنوان یکی از فعالیت‌های جذاب موردعلاقه توریست‌های این کشور به شمار می‌رود. خوب است بدانید که پیاده روی در قبرس شمالی با پیاده‌روی‌های ساده در شهر و کشورتان متفاوت است. درواقع دولت این کشور شبکه به‌هم‌پیوسته‌ای را به‌عنوان مسیر پیاده روی در نظر گرفته است. این شبکه به‌هم‌پیوسته از سراسر قبرس شمالی عبور می‌کند. سراسر این مسیر مشخص‌شده پیاده روی شماره‌گذاری شده و همچنین وجود مسیرهای چوبی و پل‌ها، راه را برای افراد هموار کرده است. شما در فصول بهار، پاییز، زمستان و غروب‌های تابستان، تجربه بسیار جذابی از پیاده روی در آب‌وهوای مدیترانه‌ای منطقه باوجود انواع گیاهان و حیوانات بومی خواهید داشت.

جغرافیای قبرس شمالی

اکنون‌که با جذابیت کوهنوردی در قبرس شمالی آشنا شدید و دانستید که پیاده روی در قبرس شمالی یکی از تفریحات بسیار محبوب برای توریست‌ها به شمار می‌رود، خوب است نگاهی به جغرافیای کلی این جزیره زیبا بیندازیم. جزیره قبرس در حقیقت سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه به شمار می‌رود. مساحت کلی آن ازلحاظ طولی به 240 کیلومتر و ازلحاظ پهنا و وسعت به 100 کیلومتر تا مرزش با ترکیه و 75 کیلومتر تا شمال، می‌رسد. این جزیره بزرگ با دو سلسله رشته‌کوه احاطه‌شده است. رشته‌کوه ترودوس (Troodos) در جنوب این کشور و رشته‌کوه گیرنه در شمال قرارگرفته است. خوب است بدانید که رشته‌کوه باریک گیرنه، در قسمت شمالی این کشور، منطقه تقریبا وسیعی را در برگرفته است. همسایه‌های این جزیره عبارت‌اند از: ترکیه، سوریه، اسرائیل، لبنان و یونان.

حقایقی در مورد مسیرهای پیاده روی قبرس شمالی

شبکه پیاده روی این کشور به‌طور کلی 580 کیلومتر تخمین زده می‌شود. از این مساحت، 90 کیلومتر به شکل مسیر عبور بسیار باریک و 490 کیلومتر آن مسیر خاکی است.

برای افراد حرفه‌ای تا غیرحرفه‌ای مسیر جداگانه‌ای در نظر گرفته‌شده است. در حقیقت مسیرهای پیاده روی به چهار گروه آسان، متوسط، سخت و خیلی سخت تقسیم‌بندی شده‌اند.

در ابتدای هر مسیری شما با تابلوی اطلاعات مسیر و نقشه راه روبرو خواهید شد.

تمام طول مسیرهای پیاده روی با علائم سفید و سبز برای هدایت افراد، نشانه‌گذاری شده‌اند.

ازآنجایی‌که تمام مسیرهای پیاده روی مانند یک شبکه به هم متصل هستند، به‌راحتی می‌توانید کل جزیره را در مسیر خود طی کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با تمام موارد مهم مربوط به پیاده روی و کوهنوردی در قبرس شمالی آشنا کنیم. توریست‌هایی که به این منطقه سفر می‌کنند، در کنار تفریحات آبی، به‌شدت از پیاده روی در قبرس شمالی لذت می‌برند. شاید یکی از نکاتی که باعث می‌شود توریست‌ها این انتخاب را داشته باشند، شبکه‌های به‌هم‌پیوسته پیاده روی است که از قبل توسط دولت مجهز شده است. در حقیقت شما هرگز در تمام طول مسیر نگران گم‌شدن نخواهید بود؛ چراکه نقشه و علائم راهنمایی به‌خوبی به کمکتان خواهد آمد. اگر قصد کوهنوردی در این کشور را دارید، به این موضوع دقت کنید که آمادگی بدن شما شرط اساسی در انتخاب مسیر پیاده روی و نوع فعالیت انتخابی‌تان خواهد بود.

Join The Discussion

Compare listings

Compare
×

سلام

برای ارتباط با ما و پاسخ به پرسشهای شما در واتساپ با ما در ارتباط باشید.

× ارتباط با ما در واتساپ