با بهترین رستوران های ترکی قبرس شمالی آشنا شوید

در قبرس شمالی می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه ترکی را تجربه کنید. ما در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین رستوران های ترکی قبرس شمالی را به شما معرفی کنیم. با « سعادت ویزا» همراه باشید.

غذاهای ترکی از نظر خوشمزگی در تمام دنیا معروف هستند. ترکیه دارای تنوع غذایی زیادی است و همین موضوع باعث شده که بسیاری از افراد و توریست‌ها برای امتحان کردن همین غذاهای متنوع به ترکیه سفر کنند. ترکیه کشوری با تاریخ و فرهنگ کهن است و بسیاری از غذاهای این کشور دارای ریشه‌های سنتی و محلی هستند. از آنجا که کشور قبرس شمالی هم پیوندهای عمیق فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با ترکیه دارد، خیلی از غذاهای ترکی را می‌توانید در قبرس شمالی نیز تجربه کنید. به همین دلیل اگر به جزیره خوش آب‌وهوای قبرس سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به بهترین رستوران های ترکی قبرس شمالی هم سر بزنید و غذاهای لذیذ آنها را امتحان کنید. ما در این مقاله به معرفی برخی از این غذاها پرداخته و شما را با تعدادی از رستوران‌های ترکی این کشور آشنا می‌کنیم.

آشنایی با معروف‌ترین غذاهای ترکی

قبل از آنکه به معرفی بهترین رستوران های ترکی قبرس شمالی بپردازیم، بهتر است با برخی از غذاهای معروف ترکی آشنا شویم. این آشنایی به شما کمک می‌کند که وقتی به رستوران مراجعه کردید، راحت‌تر بتوانید غذاها را بشناسید و آنها را انتخاب کنید.

دونر کباب (Döner Kebab)

غیرممکن است که بخواهیم درباره غذاهای ترکی صحبت کنیم و به معروف‌ترین غذای این کشور در سطح بین‌المللی اشاره نداشته باشیم. کمتر کسی پیدا می‌شود که دونر کباب را نشناسد. این کباب لذیذ که به آن کباب ترکی هم می‌گویند، تقریبا در تمام رستوران‌های ترکی پیدا می‌شود. این کباب به شکل‌های مختلفی سرو می‌‌شود و می‌توانید آن را به‌صورت ساندویچ یا پُرسی سفارش دهید. حتی در بعضی از رستوران‌ها، دونر کباب را به همراه برنج سرو می‌کنند.

لاهماجون (Lahmacun)

اگر دوست دارید ورژن ترکی پیتزا را امتحان کنید، باید به سراغ غذایی به نام لاهماجون بروید. این غذا در ظاهر شبیه پیتزا است، اما نحوه سرو آن می‌تواند متفاوت باشد. لاهماجون از نان و گوشت چرخ کرده تشکیل شده که افزودنی‌های دیگری مانند سبزیجات خرد شده، گوجه، پیاز و ادویه نیز به آن اضافه کرده‌اند.

پیده (Pide)

این غذا شباهت زیادی به لاهماجون دارد؛ البته این شباهت بیشتر به طعم و مزه آنها مربوط است، چون لاهماجون در ظاهر گرد است اما پیده را شبیه قایق درست می‌کنند. در واقع نان را به شکل قایق درست کرده و داخل آن را با گوشت چرخ کرده، سبزیجات و پنیر پُر می‌کنند. همان‌طور که حدس می‌زنید، مزه پیده به پیتزا نزدیک‌تر است. در رستوران های ترکی، پیده را درون ظرف‌های چوبی سرو می‌کنند که جذابیت این غذا را بیشتر می‌کند.

کومپیر (Kumpir)

یکی دیگر از غذاهای بسیار خوشمزه ترکی که معمولا به عنوان میان‌ وعده صرف می‌کنند، نوعی سیب زمینی شکم‌پر به نام کومپیر است. برای تهیه این غذا، داخل یک سیب زمینی را با مواد مختلف پر می‌کنند. ابتدا سیب زمینی پخته می‌شود و سپس داخل آن را خالی می‌کنند. سیب زمینی‌هایی که خالی کرده‌اند را با کره و برخی ادویه‌ها مخلوط کرده و مجددا داخل سیب زمینه قرار می‌دهند. بعد روی آن را با سبزیجات، سوسیس و انواع سس پر تزیین می‌کنند و داخل فر قرار می‌دهند. البته می‌توان بدوم قرار دادن این مواد داخل فر هم کومپیر را آماده کرد.

ایمام بایلدی (İmam bayıldı)

اگر به بادمجان علاقه دارید، حتما باید ایمام بایلدی را تجربه کنید. این غذا در واقع همان بادمجان شکم‌پر است که داخل آن را با موادی مثل گوجه، پیاز، سیر، فلفل و جعفری پر می‌کنند. بعد بادمجان را داخل روغن زیتون قرار داده و سرخ می‌کنند. این غذا دارای قدمت زیادی است و به دوران امپراتوری عثمانی‌ها برمی‌گردد. امروزه مواد دیگری هم به ترکیبات ایمام بایلدی اضافه شده‌اند که برای مثال می‌توان به گوشت چرخ کرده اشاره کرد.

مانتی (Manti)

از دیگر غذاهای معروف و خوشمزه کشور ترکیه مانتی است. این غذا متشکل از بالشتک‌های خمیری کوچکی است که درون آنها را با گوشت و برخی مواد دیگر پر می‌کنند. البته نمونه مختلفی از مانتی وجود دارند که برخی از آنها با گوشت مرغ یا حتی بادمجان تهیه می‌شوند. مانتی را معمولا به همراه ماست سرو می‌کنند که طعم فوق‌العاده‌ای به این غذا می‌دهد.

بورک (Börek)

غذای ترکی دیگر که قصد معرفی آن را داریم، بورک است. این غذا را نیز بیشتر به عنوان میان‌وعده یا صبحانه مصرف می‌کنند و شکل‌های متنوعی دارد. برای تهیه این غذا از خمیر مخصوصی به نام یوفکا استفاده می‌شود که آن را به شکل دلخواه درآورده و سپس داخلش را موادی مانند گوشت چرخ کرده، پنیر و سبزیجات پر می‌کنند. بورک هم یکی از غذاهای بسیار قدیمی کشور ترکیه است و می‌توانید آن را در رستوران‌ها، کافه‌ها یا حتی دکه‌های کنار خیابان پیدا کنید.

میدیه دولما (Midye Dolma)

یکی از انواع دلمه‌هایی که در کشور ترکیه و همچنین قبرس شمالی می‌توانید امتحان کنید، میدیه دولما نام دارد. نکته جالب در مورد این نوع دلمه، استفاده از صدف دریایی برای تهیه آن است. موادی مانند برنج، ادویه‌های تند و ترشیجات را داخل دو کفه صدف دریایی قرار می‌دهند و به همراه آبلیموی تازه سرو می‌کنند. این غذا را می‌توانید در کنار خیابان‌ها نیز پیدا کنید. نحوه خوردن آن هم به این صورت است که کفه بالایی صدف را باید جدا کنید و از آن به عنوان قاشق برای خوردن مواد داخل صدف استفاده نمایید.

برخی از بهترین رستوران های ترکی قبرس شمالی

حالا که با برخی از غذاهای ترکی آشنا شدیم، بیایید چند تا از بهترین رستوران‌ های ترکی قبرس شمالی را معرفی کنیم. تقریبا در تمام شهرها و رستوران‌های این کشور می‌توانید انواع غذاهای ترکی را امتحان کنید، اما در ادامه تعدادی از رستوران‌ها که در شهرهای گیرنه و فاماگوستا وجود دارند را به شما معرفی خواهیم کرد.

رستوران ترکی AZURE

یکی از رستوران‌های ترکی شهر گیرنه که دارای فضای دنج و آرامی هم هست، AZURE نام دارد. در این رستوران می‌توانید علاوه بر غذاهای ترکی، انواع غذاهای دریایی و مدیترانه‌ای را نیز تجربه کنید. همچنین افراد وگان می‌توانند غذاهای غیرگوشتی را در این رستوران پیدا کنند. برای وعده‌های صبحانه، ناهار و شام می‌توانید به رستوران AZURE مراجعه کنید و غذاهای خوشمزه آنجا استفاده کنید.

رستوران Ezic Magusa

این رستوران شیک که در شهر فاماگوستا واقع شده، برخی از محبوب‌ترین غذاهای ترکی را سرو می‌کند. ساختمان آن ‌دایره‌ای شکل و در دو طبقه است که نورپردازی فوق‌العاده‌ای هم دارد. اگر به رستوران Ezic Magusa رفتید، پیشنهاد می‌کنیم که کباب‌ها و غذاهای گریل شده آنجا را حتما امتحان کنید. ضمن اینکه برای علاقه‌مندان به غذای دریایی و همچنین افراد وگان نیز گزینه‌های متعددی وجود دارند.

رستوران ترکی Bella Moon

این رستوران ترکی دارای فضای باز و سرسبز زیبایی است که در آن می‌توانید به همراه خانواده حضور پیدا کنید یا اینکه جلسات دوستانه یا کاری خود را در این محیط آرام برگزار نمایید. این رستوران که در شهر گیرنه قرار دارد، وعده‌های ناهار و شام را ارائه می‌دهد و معمولا تا آخر شب هم به سرویس‌دهی می‌پردازد.

رستوران The Palm House

این رستوران در شهر فاماگوستا و در ساحل دریای مدیترانه واقع شده و محیط بسیار زیبا و آرامش‌بخشی دارد. در رستوران The Palm House می‌‌توانید انواع غذاهای ترکی، مدیترانه‌ای و اروپایی را در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام میل کنید. این رستوران برای خانواده‌ها و همین‌طور قرار‌های رسمی مناسب است. ضمن اینکه به دلیل فضای رمانتیک، برای قرارهای عاشقانه‌ نیز گزینه خوبی خواهد بود.

رستوران Archway

اگر به دنبال یک رستوران با فضای باز در شهر گیرنه هستید که منظره طبیعی خوبی هم داشته باشد، حتما باید به رستوران Archway سر بزنید. در این رستوران می‌توانید انواع کباب‌های لذیذ ترکی را تجربه کنید و در کنار آنها به گزینه‌های وگان نیز دسترسی داشته باشید. هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام در این رستوران سرو می‌شود. فضای آن نیز به گونه‌ای است که با خانواده یا دوستان خود می‌توانید به آنجا بروید و حتی برای جلسات رسمی نیز جای مناسبی است.

رستوران Minder

این رستوران برای افرادی مناسب است که فضاهای کلاسیک و دکوراسیون چوبی را ترجیح می‌دهند. در رستوران Minder می‌توانید برای صبحانه، ناهار و شام، انواع غذاهای ترکی و همین‌طور مدیترانه‌ای را امتحان کنید. این رستوران دارای میزهایی در فضای باز هم هست و در تمام روزهای هفته می‌توانید به آنجا مراجعه کنید.

رستوران The Ambiance

همان‌طور که از نام این رستوران می‌توان حدس زد، مهمترین ویژگی آن، محیط جذابش است. این رستوران در ساحل دریا ساخته شده و برخی از میزهای آن روی سکوی بزرگ چوبی که تا داخل آب کشیده شده، قرار دارند. در این رستوران که در شهر گیرنه واقع شده، می‌توانید تمام وعده‌های غذایی را داشته باشید و در کنار غذاهای بی‌نظیر ترکی، انواع غذاهای دریایی و مدیترانه‌ای را هم تجربه کنید.

سخن پایانی

کشور ترکیه دارای تنوع غذایی زیادی است و اکثر غذاهای این کشور با ذائقه ایرانی‌ها سازگاری دارند. اگر به قبرس شمالی سفر می‌‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به رستوران‌های ترکی این کشور مراجعه کرده و غذاهای خوشمزه ترکی را امتحان نمایید. ما در این مقاله تلاش کردیم تا برخی از بهترین رستوران های ترکی قبرس شمالی را به شما معرفی کنیم. همچنین با انواع غذاهای ترکی آشنا شدیم که تجربه کردن آنها خالی از لطف نخواهد بود. در پایان از شما همراهان همیشگی « سعادت ویزا» می‌خواهیم که نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Join The Discussion

Compare listings

Compare
×

سلام

برای ارتباط با ما و پاسخ به پرسشهای شما در واتساپ با ما در ارتباط باشید.

× ارتباط با ما در واتساپ