تجربه بی‌نظیر برگزاری جشن ازدواج و گذراندن ماه عسل در قبرس شمالی

از گذشته تا کنون ازدواج در قبرس شمالی به دلیل معروف بودن جزیره به زادگاه الهه عشق، آفرودیت، محبوب بوده است. البته ماه عسل در قبرس شمالی نیز در بین تازه عروس دامادها بسیار محبوب است.

کشور قبرس شمالی، در حقیقت جزیره‌ای زیبا در دل دریای مدیترانه است. لوکیشن منحصربه‌فرد و طبیعت بکر این کشور باعث شده تا در سال‌های اخیر، این کشور به مکان موردعلاقه زوج‌های جوان برای ازدواج و یا ماه‌عسل تبدیل شود. البته ناگفته نماند از زمانی که ریچارد شیردل تصمیم گرفت با ملکه خود، برنگاریا در قبرس ازدواج کند، این جزیره همیشه جذابیت عاشقانه‌ای برای زوج‌های جوان داشته است. قوانین مناسب و ساده ازدواج، مکان‌های دیدنی برای جشن عروسی و کمتر بودن هزینه جشن، از جمله دلایل مهمی است که زوج‌های اروپایی و آمریکایی جذب این کشور شده‌اند. همچنین ماه عسل در قبرس شمالی نیز یکی از خاطره‌انگیزترین سفرها برای زوج‌های جوان خواهد بود. اگر قصد دارید تا با تمام موارد مربوط به ماه عسل و ازدواج در قبرس شمالی آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ازدواج و ماه عسل در کشور قبرس شمالی

در سال‌های اخیر بسیاری از زوج‌های جوان به برگزاری مراسم ازدواجشان در کشورهای اطراف روی آورده‌اند. یکی از کشورهایی که در این زمینه بسیار محبوب شده است، کشور قبرس شمالی به شمار می‌رود. شاید جالب باشد که بدانید این کشور به جزیره عشق اسطوره‌ای جاودانه، زادگاه آفرودیت، الهه زیبایی و عشق، معروف است. با شنیدن این موضوع دل هر زوج جوان عاشقی به تپش می‌افتد. از طرفی کشور قبرس شمالی با دارا بودن طبیعت بسیار بکر، سواحل زیبا و هتل‌های لوکس و جذاب، می‌تواند جشن عروسی‌تان را به جشنی به‌یادماندنی و خاص تبدیل کند. ما در ادامه این مقاله به تمام موارد مهم در مورد برگزاری این مراسم در قبرس شمالی اشاره‌کرده‌ایم.

قوانین و مقررات ازدواج و ماه عسل در قبرس شمالی

اگر شما هم خواهان ازدواج در قبرس شمالی هستید، قبل از هر چیز باید با قوانین این کشور آشنا شوید. اولین و مهم‌ترین موضوعی که باید به آن اشاره‌کنیم، این است که ازدواج در کشور قبرس شمالی، کاملا قانونی و پذیرفته‌شده و در سراسر جهان به رسمیت شناخته‌شده است؛ بنابراین فرقی نمی‌کند که از بریتانیا، آمریکا، کانادا، روسیه یا هر کشور دیگری باشید، می‌توانید به‌طور قانونی در کشور قبرس شمالی ازدواج کنید. خوب است بدانید که قانون ازدواج در قبرس شمالی بر اساس قوانین انگلیسی بوده و تمامی اسناد و مدارک ازدواجی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، به زبان انگلیسی هستند. عروس و دامادها باید به این نکته توجه کنند که برای ثبت ازدواج خود در این کشور، الزامات قوانین خاصی وجود دارد، که برای برگزاری یک عروسی باید رعایت شود. این قوانین شامل: اقامت عروس و داماد حداقل 6 روز قبل از عروسی در این کشور، ارائه کپی گذرنامه و شناسنامه، فرمی که باید تکمیل شود، ارائه فرم به افسر ناحیه و حکم طلاق در صورت ازدواج قبلی.

مکان های برگزاری جشن در قبرس شمالی

همان‌طور که در قسمت قبلی این مقاله اشاره کردیم، کشور قبرس شمالی جذاب‌ترین و خاص‌ترین لوکیشن‌ها را برای برگزاری مراسم ازدواج دارد. داشتن طبیعت بکر و سواحل بسیار جذاب در دریای مدیترانه را می‌توان ازجمله نکات قوت این کشور دانست. از طرفی معماری هتل‌های قبرس شمالی نیز بسیار مناسب عکاسی و فیلم‌برداری هستند. تعداد زیادی هتل 5 ستاره مجلل در جزیره وجود دارد که پذیرای برگزاری مراسم عروسی بوده و اغلب هماهنگ‌کننده‌های عروسی خود را دارند که می‌توانند در سازمان‌دهی کلی مراسم عروسی، البته متناسب با بودجه شما، کمک زیادی کنند. همچنین لوکیشن های بسیار جذابی مانند کنار دریا، کنار استخر، روی یک عرشه مشرف‌به مدیترانه، در امتداد ساحل دریا یا حتی سالن‌های رقص طراحی‌ شده برای چنین رویدادهایی، می‌توانند عکاسی و فیلم‌برداری مراسم شما را بسیار لوکس و جذاب کنند.

همچنین مکان‌های عمومی فوق‌العاده‌ای مانند کلیسای تاریخی بلاپایس (Bellapais) و تفرجگاه گلف در Esentepe که دارای مناظر خیره‌کننده مشرف ‌به رشته‌کوه بسپارمک و دریای مدیترانه در دو طرف، جذابیت دوچندانی به مراسم عروسی خواهد داد.

اما اگر شما یک جشن عروسی سنتی با لوکیشن‌های تاریخی را ترجیح می‌دهید، کلیسای سنت اندرو در قلب گیرنه، که مشرف‌ به قلعه و بندر است نیز می‌تواند به‌عنوان یکی از مکان‌های مذهبی متعدد موجود استفاده شود. البته به این موضوع دقت کنید که کلیساها ممکن است شرایط خاصی داشته باشند که شما باید آن‌ها را حتما رعایت کنید. بنابراین مطمئن شوید که این گزینه‌ها را قبل از مراسم بررسی کرده‌اید.

آماده سازی

همه ما می‌دانیم که برگزاری مراسمی مانند مراسم عروسی، دردسرها و استرس‌های خاص خود را دارد. حال تصور کنید که در کشور دیگری بخواهید این مراسم را برگزار کنید، قطعا استرس‌تان دو برابر می‌شود. اما خوب است بدانید که باوجود مردم بسیار مهمان‌نواز و صمیمی قبرس شمالی، که علاقه بسیار زیادی به مراسم ازدواج دارند، استرس عروس و داماد را در این کشور کاهش خواهد داد. اگر قصد برگزاری عروسی خود در یکی از هتل‌ها را دارید، می‌توانید از برنامه‌ریزهای مراسم خود هتل استفاده کنید. البته گروه‌های مستقل برنامه‌ریزی مراسم عروسی نیز وجود دارند که به‌خوبی تمام موارد موجود در یک مراسم را به عهده می‌گیرند.

دسته‌گل عروس و دسته‌های گل به‌منظور تزیین مکان عروسی، از اهمیت زیادی برخوردار هستند. گل‌فروشی‌های بزرگ زیادی در این کشور وجود دارند که با بهترین طراحی‌ها، سفارش شما را پذیرفته و در محل جشن تحویل می‌دهند. البته اگر از برنامه‌ریزهای عروسی استفاده می‌کنید، این کار به عهده آن‌ها است و شما تنها باید نوع گل‌ها را انتخاب کنید.

کیک عروسی یکی دیگر از گزینه‌های جذاب عروسی‌تان است که جشن را بسیار لاکچری خواهد کرد. نگران این موضوع نیز نباشید. شیرینی‌پزی‌های حرفه‌ای این کشور، سفارش شما را همان‌طور که بخواهید، در روز عروسی به شما تحویل خواهند داد. تنها کافی ست چند روز قبل از مراسم، طرح موردنظر خود را در شیرینی‌پزی ثبت کنید.

شما حتی می‌توانید حلقه‌های ازدواج‌تان را نیز در همین کشور تهیه کنید. اگر به دنبال حلقه‌های ازدواج بسیار خاص و لاکچری هستید، به سراغ جواهرات فروشی‌ها این کشور رفته و انتخاب جذاب خود را داشته باشید. شما حتی می‌توانید طرح حلقه موردنظرتان را ثبت کرده تا برایتان بسازند. خرید حلقه‌های خود در قبرس شمالی، می‌تواند بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد، چراکه این خرید معاف از مالیات خواهد بود.

اگر نگران آرایش عروس در قبرس شمالی هستید، باید بگوییم که جای هیچ نگرانی نیست، چراکه ترک‌های قبرس به‌ ظاهر و آرایش خود بسیار اهمیت می‌دهند؛ بنابراین جای تعجب نیست که تقریباً در هر گوشه خیابان شهر می‌توانید یک سالن آرایش و زیبایی پیدا کنید. اگر قصد دارید کل اعضای خانواده را اصلاح و آرایش کنید، می‌توانید از قبل با یک آرایشگر هماهنگ کنید تا به محل برگزاری مراسم شما بیاید و روز را در کنار شما سپری کند.

برای ثبت این مناسبت خاص، قطعا نیاز به یک عکاس یا فیلم‌بردار خواهید داشت تا در طول مراسم و پذیرایی برای ثبت لحظات مهم حضور داشته باشد خوب است بدانید که تعداد زیادی عکاس و فیلم‌بردار حرفه‌ای و بسیار باتجربه در جزیره با قیمت‌های بسیار مناسب وجود دارند.

اگر به دنبال سرگرمی‌های زنده، نوازندگان، ارکسترها، خوانندگان و هنرمندان انگلیسی‌زبان و همچنین دی جی هستید، بهتر است بدانید که در سراسر جزیره، همه استعدادها به‌وفور یافت شده و به‌راحتی پیدا می‌شوند. شما می‌توانید با دیدن نمونه کارهای آن‌ها، بهترین انتخاب را داشته باشید.

امروزه زوج‌های جوان اهمیت زیادی به مراسمات قبل از شب عروسی می‌دهند. شما در این جزیره انتخاب‌های زیادی برای برگزاری چنین مراسماتی خواهید داشت. کلوب های شبانه، سفر با قایق‌های خصوصی در دریای مدیترانه و سرگرمی‌های طی روز در ساحل دریا، می‌تواند مراسم عروسی‌تان را برای مهمانان خاطره‌انگیزتر کند.

پکیج‌های موجود برگزارکننده های مراسم عروسی

راحت‌ترین و کم استرس ترین کار برای برگزاری یک مراسم عروسی این است که به سراغ یکی از گروه‌های برگزارکننده مراسم عروسی بروید. برخی از مواردی که این گروه‌ها تقبل می‌کنند، عبارت‌اند از: تهیه و دکور ماشین شخصی یا اسب و کالسکه برای عروس و داماد، آماده‌سازی شامپاین و منوهای کوکتل قبل از پذیرایی، آماده‌سازی منوهای شام، بوفه‌های عروسی، کیک و انتخاب دسر، گل عروس و تزیینات گل مراسم، گل دکمه‌ای برای داماد و مهمانان، موسیقی زنده و سرگرمی، کوکتل بعد از مهمانی، نمایش آتش‌بازی و عکاسی و فیلم‌برداری مراسم.

عروسی های مجلل و پرهزینه تر در قبرس شمالی

در این مقاله به‌خوبی با مراسم ازدواج در قبرس شمالی آشنا شدید. در چند سال گذشته، مراسم‌های عروسی کوچک زیادی در این جزیره برگزارشده است، که میزبان 30 تا 40 خانواده و دوستان نزدیک در محیطی شیک بوده‌اند. اما جالب است بدانید که مجلل‌ترین مراسم‌های عروسی، تاکنون به نام هندی‌ها ثبت‌شده‌اند. عروسی‌های هندی معمولا بسیار مشهور و مجلل‌ هستند. میزبانان معمولا بخش‌هایی از یک استراحتگاه، محل اقامت و امکانات را به مدت یک هفته اجاره کرده‌ و جشن‌های خصوصی زیادی قبل از مراسم اصلی عروسی گرفته تا مراسم اصلی با پذیرایی بسیار زیاد را برگزار ‌کنند.

هزینه عروس در قبرس شمالی

اکنون‌که به‌خوبی با ازدواج در قبرس شمالی آشنا شدید، حتما می‌خواهید بدانید که حدودا چه میزان هزینه برای این کار نیاز دارید. ازآنجایی‌که متوسط هزینه عروسی در اروپا بیش از 25000 یورو است، جای تعجب نیست که هرساله هزاران زوج اروپایی برای ثبت و جشن روز رویایی خود به قبرس شمالی سفر کنند. برگزاری این مراسم در قبرس شمالی تقریبا یک‌سوم این هزینه را برایتان خواهد داشت. البته به این نکته دقت کنید که نمی‌توان قیمت دقیقی در مورد این موضوع بیان کرد؛ چراکه امکانات هر مراسم و مواردی که عروس و داماد به جشن خود اضافه می‌کنند باعث تغییر در هزینه تمام‌شده مراسم می‌شود.

ماه عسل در قبرس شمالی

اگر در کشور خود عقد کرده‌اید و به دنبال مقصدی ایده آل برای ماه عسل خود هستید، کشور قبرس شمالی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برایتان باشد. البته در این میان شما هم‌زمان با ماه عسل در قبرس شمالی می‌توانید جشن‌های بعد از ازدواجتان را نیز در این کشور برگزار کنید. اگر دوست دارید تا ماه‌عسلتان رویایی شود، در هنگام رزرو هتل، اعلام کنید که برای ماه عسل به این کشور می‌آیید. هتل‌های این کشور به‌خوبی آمادگی پذیرایی از زوج‌های جوان در ماه‌عسلشان را دارند.

شما هنگام ورود به هتل، با خوش‌آمد گویی مخصوص عروس و دامادها، به سوئیت‌های ماه عسل راهنمایی خواهید شد. این سوئیت‌ها از قبل برای عروس و دامادها تزیین می‌شوند.

شما می‌توانید از مراکز اسپا، ماساژ درمانی و پاک‌سازی پوست هتل استفاده کنید، در سواحل طلایی آفتاب بگیرید، در مکان‌های مخصوص متعددی که در دریای مدیترانه از قبل آماده شده‌اند، حمام کنید، و درحالی‌که یک کوکتل خاص عجیب‌وغریب میل می‌کنید، غرق طبیعت زیبای این کشور شوید.

سرتاسر این جزیره مملو از مکان‌های تاریخی جذاب، رستوران‌های ترکی با منوهای غذایی لذیذ و مسیرهای پیاده‌روی در دل طبیعت بکر است. در طول ماه عسل خود، نه‌تنها می‌توانید از تفریحات متنوعی لذت ببرید، بلکه این لوکیشن های جذاب، عکس‌های ماه‌عسلتان را بسیار خاص خواهند کرد.

نحوه رزرو کردن برای مراسمات

اگر تصمیم جدی خود را برای ازدواج یا داشتن ماه عسل در این کشور گرفته‌اید، باید به فکر رزرو مکان و باقی موارد جشن باشید. شما می‌توانید این کار را به‌صورت آنلاین انجام دهید. متخصصین ما در گروه سعادت ویزا به شما در این زمینه مشاوره و کمک خواهند رساند.

سخن پایانی

کشور قبرس شمالی با دارا بودن طبیعتی بکر، سواحل منحصربه‌فرد و لوکیشن‌های تاریخی بسیار جذاب، یکی از مقاصد بسیار پرطرفدار زوج‌های جوان برای ازدواج و ماه عسل بوده است. ازدواج در قبرس شمالی قوانین ساده‌ای داشته و تمامی اسناد به زبان انگلیسی ثبت می‌شوند. امروزه گروه‌های حرفه‌ای زیادی تمامی موارد مربوط به برگزاری ازدواج را بر عهده می‌گیرند. از آنجایی ‌که لوکیشن‌های بسیار منحصربه‌فرد و خاصی در سرتاسر این کشور وجود دارد، عکاسی و فیلم‌برداری عروسی‌تان بسیار خاص خواهد شد. ماه عسل در قبرس شمالی نیز یکی از رویایی‌ترین سفرها برای زوج‌های جوان خواهد بود، چراکه تمامی هتل‌های این کشور با مراسم خوش‌آمد گویی خاصی پذیرای عروس و داماد هستند.

Join The Discussion

Compare listings

Compare
×

سلام

برای ارتباط با ما و پاسخ به پرسشهای شما در واتساپ با ما در ارتباط باشید.

× ارتباط با ما در واتساپ