حقایق جالب در مورد قبرس شمالی که احتمالا نمی‌دانید

کشور قبرس شمالی که در دریای مدیترانه قرار دارد، با داشتن طبیعتی بکر و سواحلی منحصربه‌فرد، مقصد سفر افراد زیادی از سراسر دنیا است.

جزیره قبرس یکی از جزایر دریای مدیترانه به‌شمار می‌رود. این جزیره به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است. هر دو بخش آن کشورهایی مجزا هستند که به کشورهای قبرس شمالی و قبرس جنوبی معروف‌اند. بخش شمالی آن ‌که تحت حمایت کشور ترکیه قرار دارد، امروزه مقصد سفر و حتی مهاجرت بسیاری از افراد دنیا شده است. همه افرادی که به قبرس شمالی سفر یا مهاجرت می‌کنند، قطعا جذب آرامش و زیبایی منحصربه‌فرد آن شده‌اند. مردم این کشور بسیار مهمان‌نواز بوده و غذاهای سنتی آن‌ها نیز برای توریست‌ها جذابیت زیادی دارد. این جزیره با تاریخ غنی خود، مکان ویژه‌ای برای مشاهدات تاریخی و باستانی شما خواهد بود. سرتاسر این کشور مملو از آثار تاریخی خاص است. ما در این مقاله سعی کردیم تا مواردی را در مورد قبرس شمالی بیان کنیم که شاید تاکنون از آن‌ها باخبر نبوده‌اید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مختصری درباره کشور قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی که در حقیقت بخشی از جزیره قبرس در دریای مدیترانه است، مقصد سفر بسیاری از افراد سراسر جهان به‌شمار می‌رود. این کشور تاریخ غنی‌ای داشته و از طبیعت بکر و منحصربه‌فردی برخوردار است. دولت قبرس شمالی به تفریحات آبی توجه بسیار زیادی کرده و همین موضوع باعث شده تا فصل تابستان، سواحل این جزیره مملو از مسافر باشد. اگر قصد مهاجرت و یا سفر به این کشور را دارید، قطعا در مورد این موارد نیز تحقیق کرده‌اید. ما در ادامه سعی کرده‌ایم تا 20 مورد از حقایق جالب که احتمالا در مورد قبرس شمالی نمی‌دانید را نام ببریم. با ما همراه باشید.

20 حقیقت جالب در مورد قبرس شمالی

کشور جذاب قبرس شمالی، سرزمینی جزیره‌ای و بسیار پرطرفدار برای سفر است. قطعا تاکنون در مقالات مختلفی که منتشر کرده‌ایم، اطلاعات زیادی در مورد این کشور به دست آورده‌اید. اما در این مقاله 20 مورد از حقایق جالب قبرس شمالی را بازگو می‌کنیم که احتمالا از آن بی‌خبر بوده‌اید:

جزیره قبرس و به طبع آن قبرس شمالی، یکی از مستعمرات قدیمی بریتانیا به شمار می‌رفت. همین موضوع باعث شد تا امروزه در سرتاسر این کشور ردپایی از فرهنگ و سنت‌های بریتانیایی دیده شود.

رانندگی در کشور قبرس شمالی دقیقا مانند کشور انگلستان است. به این معنا که شما باید در سمت چپ خیابان رانندگی کنید.

بخش جنوبی جزیره قبرس یا همان کشور قبرس جنوبی، عضو اتحادیه اروپا است. اما برخلاف آن، بخش شمالی این جزیره عضو اتحادیه اروپا نبوده و همین موضوع باعث شده تا هزینه‌ها در قبرس شمالی بسیار کمتر از قبرس جنوبی باشد. برای مثال باید بگوییم که قیمت ملک در بخش شمالی جزیره بسیار کمتر از بخش جنوبی آن است.

نیکوزیا پایتخت بخش شمالی و جنوبی جزیره محسوب می‌شود که با یک مرز به دو قسمت تقسیم شده است. جالب است بدانید که این شهر پس از فروپاشی دیوار برلین، تنها شهری در اروپا محسوب می‌شود که به دو بخش تقسیم شده است. البته امروزه سخت‌گیری‌های مرزی نسبت به قبل کمتر شده و افراد از طریق پست‌های بازرسی مرزی، راحت‌تر از قبل می‌توانند تردد کنند.

بزرگ‌ترین پرچم جهان در قبرس شمالی به ثبت رسیده است. این پرچم بر روی کوه‌های گیرنه نقاشی شده و منظره‌ای بسیار شگفت‌انگیز دارد.

مردم این کشور علاقه خاصی به گربه دارند و با مهربانی با این حیوان رفتار می‌کنند. جالب است بدانید که با توجه به شواهد موجود، گربه‌ها بیش از 9000 سال در جزیره قبرس زندگی می‌کردند.

با توجه به آثار زمین‌شناسی و باستان‌شناسی، جزیره قبرس از عصر حجر نوسنگی، یک جزیره مسکونی بود. همین موضوع آن را به مکانی جذاب و مملو از آثار تاریخی منحصربه‌فرد جهانی تبدیل کرده است.

مساحت کل جزیره قبرس در دریای مدیترانه، 3355 کیلومترمربع است که تقریبا 36 درصد آن به کشور قبرس شمالی تعلق دارد.

اگرچه کشور قبرس شمالی به‌عنوان کشوری آزاد شناخته می‌شود، اما به‌طور کلی دین رسمی این کشور اسلام است. خوب است بدانید که 98 درصد جمعیت کشور نیز مسلمان هستند.

از آنجایی ‌که قبرس شمالی تحت حمایت دولت ترکیه است، زبان ترکی اصلی‌ترین زبان گفتاری این کشور به شمار می‌رود و تقریبا همه جای شهر مردم به زبان ترکی صحبت می‌کنند. اما همان‌طور که گفتیم، این کشور در گذشته یکی از مستعمرات کشور انگلستان به شمار می‌رفت و همین موضوع باعث شد تا مردم آن تا حد زیادی به زبان انگلیسی نیز تسلط داشته باشند.

فیلم بلند «کلید» که در سال 2011 اکران شد، اولین فیلم بلندی بود که به‌طور کامل در کشور قبرس شمالی ساخته شد.

مردم این کشور به ادبیات علاقه خاصی دارند. شعر را می‌توان پرتیراژترین و البته پرطرفدارترین شکل ادبی در این کشور دانست. این کشور همواره شاعران برجسته زیادی داشته است.

برج معروف اتللو که به قرن 12 میلادی برمی‌گردد، در شهر فاماگوستا در قبرس شمالی قرار دارد. این برج در زمان لوزانیان ساخته شده و همواره به‌منظور دژی محکم برای دفاع از شهر استفاده می‌شد.

تکواندو و کاراته محبوب‌ترین ورزش در قبرس شمالی هستند. این دو ورزش رزمی بیشترین تعداد شرکت‌کننده را در کل کشور دارند.

قبرس در دوران مس و برنز به‌عنوان ثروتمندترین کشور جهان شناخته می‌شد. هنوز هم می‌توانید معادن مس را در این کشور مشاهده کنید. این معادن در گوزلیورت قرار دارند.

حتما نام شهر ارواح در قبرس شمالی را شنیده‌اید. این شهر به نام واروشا نیز شناخته می‌شود که بخشی از فاماگوستای قدیمی را تشکیل می‌دهد. این منطقه از سال 1947 پس از حمله ترک‌ها، خالی از سکنه شد.

لاک‌پشت‌های دریایی مهمان همیشگی جزیره قبرس هستند. هر ساله این لاک‌پشت‌ها به‌منظور تخم‌گذاری به سواحل قبرس شمالی می‌آیند. ساحل طلایی واقع در شبه جزیره کارپاز و ساحل الاگادی از جمله سواحلی هستند که در فصول خاص سال میزبان لاک‌پشت‌های دریایی می‌شوند.

جالب است بدانید که 6 قلعه صلیبی در قبرس شمالی وجود دارد. این قلعه‌ها از جمله آثار تاریخی مهم و خاص در جهان به شمار می‌روند.

واحد رسمی پول قبرس شمالی لیر ترکیه است. اما در بسیاری از موارد مانند خریدوفروش ملک یا حتی ثبت‌نام در دانشگاه‌های بین‌المللی، شما باید از دلار یا پوند استفاده کنید.

این شهر از لحاظ امنیتی در سطح بسیار خوب جهانی قرار داشته و میزان جرائم در آن بسیار کم است.

عجایب قبرس شمالی

اگر قصد سفر به جزیره زیبای قبرس شمالی را دارید، خوب است کمی بیشتر در مورد فرهنگ مردمان آن بدانید. البته که قطعا مقالات زیادی در این ‌باره وجود دارد، اما برخی از موارد عجیب که خوب است از قبل اطلاع داشته باشید عبارت‌اند از:

درگوشی صحبت کردن در یک جمع، در این کشور بی‌احترامی بزرگی به شمار می‌رود.

مردم این کشور خندیدن با صدای بلند را هنگام غذا خوردن، بی‌احترامی تلقی می‌کنند.

اگر مهمان یک فرد قبرسی هستید، بهتر است بدانید که نباید زودتر از میزبان غذا خوردن را شروع کنید.

بهتر است غذای خود را تا انتها تمام کنید، چرا که ماندن غذا در ظرف به معنای بی‌احترامی به میزبان است.

چای ابتدای میهمانی را حتما بنوشید.

گل سوسن به یک فرد قبرسی هدیه ندهید، چرا که معنای خوبی ندارد.

اگر از یک فرد قبرسی هدیه‌ای دریافت کردید، در همان لحظه آن را باز نکنید.

سخن پایانی

کشور قبرس شمالی در حقیقت بخش شمالی جزیره قبرس در دریای مدیترانه است. موقعیت جغرافیایی آن در دریای مدیترانه باعث شده تا در سراسر سال، میزبان توریست‌های زیادی از همه جای جهان باشد. جالب است بدانید که طبیعت بکر و آرامش این کشور باعث شده تا اروپایی‌ها و آمریکایی‌های زیادی در این کشور ویلا خریداری کنند و یا حتی پس از بازنشستگی به این کشور مهاجرت نمایند. این جزیره تاریخ بسیار غنی‌ای داشته و در همه جای کشور شما شاهد آثار باستانی منحصربه‌فردی که متعلق به یک امپراتوری و یا حکومت قدیمی است، خواهید بود. همچنین مردم این کشور بسیار اجتماعی و خونگرم هستند. امیدواریم از خواندن حقایق جالب قبرس شمالی در این مقاله لذت کافی را برده باشید.

Join The Discussion

Compare listings

Compare
×

سلام

برای ارتباط با ما و پاسخ به پرسشهای شما در واتساپ با ما در ارتباط باشید.

× ارتباط با ما در واتساپ