خرید مغازه در قبرس شمالی؛ شرایط خرید، رهن و اجاره در سال 2023

خرید مغازه در قبرس شمالی می‌تواند یک سرمایه گذاری سودآور برای شما باشد. با این کار نه‌تنها می‌توانید درآمد ارزی داشته باشید، بلکه سرمایه خود را در کوتاه مدت چند برابر خواهید کرد.

کشور قبرس شمالی در سال‌های گذشته بسیار مورد توجه مهاجران سراسر دنیا و مخصوصا خاورمیانه قرار گرفته است. این جزیره بکر و زیبا که در دریای مدیترانه قرار دارد، به‌عنوان مکانی امن برای سرمایه‌گذاری شناخته شده است. امروزه شاهد افزایش گسترده پروژه‌های ساختمانی در همه شهرهای این کشور هستیم. اگرچه با خرید ملک مسکونی می‌توانید به‌راحتی اقامت موقت این کشور را برای خود و خانواده‌تان دریافت کنید، اما به‌منظور درآمدزایی ارزی، خرید مغازه می‌تواند سود بیشتری برایتان به دنبال داشته باشد. البته به این نکته دقت کنید که شما با خرید مغازه در قبرس شمالی نمی‌توانید اقامت موقت این کشور را به دست آورید. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا به همه موارد مهم در این ‌باره اشاره کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

خرید مغازه در قبرس شمالی

اگر به هر دلیلی قصد سرمایه‌گذاری املاک در قبرس شمالی را دارید، خوب است بدانید که می‌توانید به‌راحتی یک مغازه در این کشور خریداری کرده و با این کار از مزایای بی‌شمارش استفاده کنید. خرید مغازه در قبرس شمالی پروسه پیچیده‌ای ندارد. در حقیقت تنها کافی است تا شما با توجه به شرایط خود، مغازه مورد نظرتان را انتخاب کرده و با خریدار به توافق برسید. پس از توافقات مالی و پرداخت هزینه ملک، سند قطعی به نام شما خواهد خورد. البته اگر خودتان قصد آغاز به کار در آن مغازه را دارید، باید بدانید که آغاز هرگونه فعالیت تجاری و اقتصادی و البته به نام زدن سند مغازه در قبرس شمالی، نیاز به ثبت شرکت دارد. بدون ثبت شرکت شما اجازه کار در مغازه خود و همچنین انتقال سند به نام خود را نخواهید داشت.

خوب است همان ابتدا به این نکته مهم نیز اشاره کنیم که قبل از خرید مغازه خود، بهتر است هدف‌تان از این کار را مدنظر قرار دهید. برای مثال اگر شما قصد دارید با خرید مغازه، یک فعالیت تجاری خاص را در قبرس شمالی آغاز کنید، با توجه به شغل خود باید بهترین مکان را انتخاب نمایید. همچنین اگر قصد اجاره مغازه خود را دارید، باید به این موضوع دقت کنید که برخی از محله‌ها، اجاره ماهانه بیشتری برای مغازه دریافت می‌کنند. بنابراین مناطق توریستی و پر رفت ‌و آمد، می‌تواند بهترین مکان برای خرید مغازه و سپس اجاره دادن آن باشد. مشاورین ما در گروه سعادت ویزا به‌طور رایگان شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد.

قیمت مغازه در قبرس شمالی

قیمت یک ملک تجاری در همه جای دنیا گران‌تر از ملک‌های مسکونی است. این موضوع در کشور قبرس شمالی نیز به چشم می‌خورد. صحبت کردن در مورد قیمت دقیق مغازه در قبرس شمالی کمی سخت است؛ چرا که قیمت به عوامل بسیار زیادی از جمله مکانی که مغازه در آن قرار گرفته، متراژ مغازه و یا امکاناتی که از آن برخوردار است، بستگی دارد. اما در حالت کلی خوب است بدانید که در قبرس شمالی برخلاف ایران، قیمت مغازه برحسب هر متر حساب نمی‌شود. در حالت کلی اما شما برای خرید مغازه حداقل به 100 هزار پوند نیاز خواهید داشت. قیمت مغازه‌های نوساز اما از 200 تا 250 هزار پوند آغاز می‌شود. البته مغازه‌های قدیمی‌ساز ممکن است قیمت پایین‌تری داشته باشند. دلیل اینکه قیمت مغازه در قبرس شمالی کمی بالا به نظر می‌رسد، بالا بودن متراژ آن‌ها است.

مزایای خرید مغازه در قبرس شمالی

اگر اکنون در ایران یک فعالیت تجاری داشته و قصد دارید همین کار را پس از مهاجرت به قبرس ادامه دهید، قطعا می‌دانید که با خرید مغازه، بدون دغدغه جابجایی محل کارتان، در قبرس شمالی نیز به‌راحتی به کار خود ادامه می‌دهید. البته با این کار سرمایه خود را حفظ کرده و نگران پرداخت اجاره ماهانه نیز نخواهید بود.

اما بسیاری از افراد، با قصد سرمایه‌گذاری خارجی و داشتن یک درآمد ارزی در این کشور اقدام به خرید مغازه می‌کنند. باید بدانید که شما با این کار درآمد بسیار خوبی خواهید داشت. با توجه به مکانی که مغازه‌تان در آن قرار دارد، شما تقریبا حدود 1000 پوند در ماه اجاره دریافت خواهید کرد. موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که طبق قانون اجاره در قبرس شمالی، صاحب ملک همان ابتدای قرارداد، اجاره شش ماه تا یک سال را به‌طور کامل از مستاجر خود دریافت می‌کند.

اخذ اقامت قبرس شمالی با خرید مغازه

اگر شما هنوز اقامت موقت خود را در قبرس شمالی دریافت نکرده‌اید، شاید تصور کنید که با خرید مغازه در قبرس شمالی می‌توانید برای خود و خانواده‌تان اجازه اقامت دریافت کنید. اما باید بگوییم که شما در اشتباه هستید. در حقیقت خرید مغازه نمی‌تواند در اخذ اقامت موقت به شما کمک کند. این موضوع به این معنا است که فرد برای اینکه بتواند یک فعالیت اقتصادی را در این کشور آغاز کند، قبل از هر چیزی نیاز به داشتن اقامت موقت دارد.

سخن پایانی

خرید مغازه در قبرس شمالی به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بسیار سودآور شناخته می‌شود. در حقیقت این جزیره زیبا بسیار مورد توجه توریست‌های سراسر دنیا قرار دارد. بنابراین چه شما قصد کار در مغازه خود را دارید و چه قصد اجاره دادن مغازه را داشته باشید، سود بسیار خوبی برایتان به همراه خواهد داشت. اگر قصد خرید یک ملک تجاری در این کشور را دارید، بهتر است قبل از هر کار، با مشاورین ما در گروه سعادت ویزا مشورت کنید تا برحسب شرایط و دلایل شما برای خرید مغازه، بهترین مکان را به شما معرفی کنند تا بیشترین سودآوری را از خرید خود داشته باشید.

Join The Discussion

Compare listings

Compare
×

سلام

برای ارتباط با ما و پاسخ به پرسشهای شما در واتساپ با ما در ارتباط باشید.

× ارتباط با ما در واتساپ