معرفی فرودگاه های کشور قبرس شمالی

سفر به قبرس شمالی از مسیر هوایی، راحت‌ترین روش برای رفتن به این کشور است. در این مقاله قصد داریم به معرفی فرودگاه های قبرس شمالی بپردازیم و مواردی را در خصوص پروازهای این کشور بازگو کنیم.

جزیره قبرس در دریای مدیترانه واقع شده و نمی‌توان از راه زمینی به آن دسترسی پیدا کرد. بنابراین برای سفر به قبرس شمالی، فقط می‌توانید از مسیرهای هوایی یا دریایی استفاده کنید. اما نکته جالب آن است که تمامی سفرها به قبرس شمالی از طریق مرزهای هوایی و دریایی کشور ترکیه انجام می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم درباره سفر هوایی به قبرس شمالی از طریق تنها فرودگاه این کشور یعنی فرودگاه ارجان (Ercan) صحبت کنیم. البته فرودگاه لارناکا (Larnaca) هم که در قبرس جنوبی واقع شده، پذیرای برخی از مسافران شبه جزیره قبرس شمالی است. در ادامه با هر دوی این فرودگاه‌ها آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

فرودگاه ارجان (Ercan Airport)

شما می‌توانید از سراسر جهان با هواپیما به قبرس شمالی سفر کنید، اما همان‌طور که گفتیم، تمام پروازهای ورودی به این کشور، تنها از مقصد ترکیه انجام می‌شوند. بنابراین شما از هر کشوری که باشید، باید ابتدا وارد ترکیه شوید و از آنجا با یک پرواز دیگر به قبرس شمالی بروید. تنها کشوری که دارای پرواز مستقیم به فرودگاه ارجان در قبرس شمالی است (بدون نیاز به توقف در ترکیه) کشور آذربایجان است.

انگستان و سایر کشورهای اروپایی، پروازهای منظم و چارتر به مقصد قبرس شمالی را در اختیار شما قرار می‌دهند. در فصل تابستان که مسافرت‌ها زیاد می‌شوند، بیشتر از 90 پرواز در هفته در فرودگاه بین‌المللی Ercan انجام می‌شود. اگر بخواهید از کشوری مثل انگستان به قبرس شمالی سفر کنید، بیش از 20 پرواز از فرودگاه‌های لندن، استانستد، گاتویک و هیترو در دسترس شما خواهند بود. اکثر این پرواز‌ها در هنگام عصر به مقصد می‌رسند.

البته همان‌طور که گفتیم، قبرس شمالی فقط از طریق ترکیه دارای خطوط هوایی مستقیم است؛ بنابراین تمام پروازهای اروپایی باید ابتدا در ترکیه فرود بیایند و در آنجا توقف کوتاهی داشته باشند. این توقف به این دلیل است که کشور جمهوری ترک قبرس شمالی (TRNC) هنوز به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته نمی‌شود؛ بنابراین هنگام پرواز به فرودگاه ارکان در قبرس شمالی، لازم است در یکی از فرودگاه‌های ترکیه توقف داشته باشید.

توقف مسافران معمولا در یکی از فرودگاه‌های استانبول، آنکارا، ازمیر، آدانا یا آنتالیا خواهد بود. این توقف حدود یک ساعت طول می‌کشد و اغلب اوقات مسافران به‌طور معمول نیازی به تعویض هواپیما ندارند. اما اگر با خطوط هوایی غیر از قبرس-ترکیش (Cyprus-Turkish Airlines) پرواز کنید، ممکن است توقف شما تا چند ساعت هم طول بکشد. در بیشتر موارد، هنگام سفر با خطوط هوایی ترکیش (Turkish Airlines) باید پرواز خود را عوض کنید و گاهی اوقات توقفی در فرودگاه استانبول خواهید داشت. در این توقف‌ها، مسافران باید در سالن ترانزیت منتظر بمانند و کارت پرواز خود به قبرس شمالی را دریافت کنند.

فرودگاه ارجان قبرس شمالی

اگر هم مایل به سفر با خطوط هوایی قبرس-ترکیش یا ترکیش ایرلاینز نیستید، می‌توانید با خط هوایی مورد نظر خود به ترکیه پرواز کنید و از آنجا، سفر خود را با خطوط هوایی قبرس-ترکیش یا ترکیش ایرلاینز به سمت فرودگاه ارجان ادامه دهید. برخی از خطوط هوایی هم هستند که برای مدت توقف شما، یک هتل در اختیارتان می‌گذارند تا بتوانید استراحت آسوده و کوتاهی داشته باشید.

برای ایرانی‌ها، ساده‌ترین روش سفر به قبرس شمالی آن است که ابتدا به ترکیه بروند و سپس از آنجا و از طریق یکی از پروازهای استانبول، ازمیر، آنکارا، آدانا یا آنتالیا، به سمت فرودگاه ارجان قبرس شمالی حرکت کنند. در تعطیلات آخر هفته و همچنین در تعطیلات رسمی پروازهای چارتر وجود دارند. مدت زمان پرواز از فرودگاه‌های ترکیه تا قبرس شمالی هم چیزی حدود 60 تا 90 دقیقه است.

سفر کردن از کشورهای اروپایی به قبرس شمالی بسیار آسان است. خطوط هوایی قبرس-ترکیش و ترکیش ایرلاینز، شبکه بزرگی از پروازها را از فرودگاه‌های بین‌المللی در سرتاسر اروپا به سمت فرودگاه ارجان از طریق کشور ترکیه فراهم می‌کنند. اطلاعات بیشتر در مورد جدول زمانی، نحوه رزرو و قیمت بلیط‌ها را می‌توانید از طریق مراجعه به وبسایت یا دفاتر رسمی شرکت‌های هواپیمایی دریافت کنید. همچنین می‌توانید این اطلاعات را از طریق آژانس‌های مسافرتی یا نمایندگان آنها جویا شوید. تمام شرکت‌های هواپیمایی که پرواز به قبرس شمالی دارند، خدمات آنلاین را ارائه می‌دهند؛ بنابراین شما می‌توانید از طریق اینترنت، زمان مورد نظر برای پرواز را انتخاب کرده و بلیط خود را رزرو کنید.

در فرودگاه بین‌المللی ارجان، امکانات و خدمات زیاد در اختیار مسافرین قرار می‌گیرد. علاوه بر اطلاعات مختلف درباره قبرس شمالی و امکانات مسافری متعدد، در این فرودگاه می‌توانید از فروشگاه‌های معاف از مالیات نیز خرید کنید. بهتر است قبل از مسافرت به قبرس شمالی، وضعیت پیش‌بینی آب و هوای این کشور را مورد بررسی قرار دهید. اگر نیاز به اجاره ماشین یا رزرو هتل داشته باشید، می‌توانید از داخل فرودگاه و به‌صورت آنلاین این کارها را انجام دهید.

فرودگاه لارناکا (Larnaca Airport)

همان‌طور که گفتیم، تنها فرودگاه بین‌المللی قبرس شمالی، فرودگاه ارجان است. اما مسافران می‌توانند از طریق فرودگاه Larnaca ابتدا وارد بخش جنوبی جزیره قبرس شوند و سپس از آنجا به‌صورت زمینی به قبرس شمالی بروند. اگر شما شهروند اتحادیه اروپا باشید و نمی‌‌خواهید برای سفر به قبرس شمالی ابتدا وارد کشور ترکیه شوید، این امکان وجود خواهد داشت که از طریق خطوط هوایی مختلف، به فرودگاه لارناکا در قبرس جنوبی سفر کنید. سپس از آنجا می‌توانید به سمت شمال حرکت کرده و با عبور از مرز رسمی، وارد قبرس شمالی شوید.

نکته مهم آن است که اکثر پروازها از کشورهای اروپایی به فرودگاه لارناکا معمولا به‌طور مستقیم انجام می‌شوند. تقریبا 20 خط پرواز از سراسر جهان به فرودگاه لارناکا پرواز می‌کنند. اگر شهروند اتحادیه اروپا باشید، برای رفتن به جزیره قبرس (حتی قبرس شمالی) نیازی به دریافت ویزا نخواهید داشت.

پس از فرود آمدن در فرودگاه لارناکا، شما می‌توانید با استفاده از خودروهای حمل و نقل عمومی، ظرف مدت 30 تا 40 دقیقه خودتان را به مرز قبرس شمالی و اولین ایستگاه بازرسی بین دو بخش شمالی و جنوبی جزیره برسانید. اگر نیاز به کرایه خودرو دارید، شرکت‌های زیادی در همان فرودگاه لارناکا فعالیت می‌کنند که می‌توانید انواع ماشین‌ها را از آنها اجاره کنید. همچنین برای کرایه خودرو می‌توانید اول به قبرس شمالی بروید و سپس از طریق شرکت‌هایی که در آنجا وجود دارند برای این کار اقدام کنید. البته باید بدانید که خودروهای کرایه شده در قبرس شمالی، مجوز عبور از مرز و رفتن به بخش جنوبی جزیره را ندارند، اما برخی از کمپانی‌های کرایه ماشین هستند که چنین امکانی را فراهم می‌کنند.

سخن پایانی

قبرس شمالی یکی از مناطق توریستی در بین کشورهای حوزه مدیترانه است که هر ساله افراد زیادی برای تفریح و گذراندن تعطیلات و یا برای مقاصد دیگر مانند تحصیل به آنجا سفر می‌کنند. از آنجا که قبرس شمالی بخشی از جزیره قبرس است، هیچ راه زمینی برای سفر به آن وجود ندارد. به همین دلیل تنها از طریق مسیرهای هوایی یا دریایی می‌توان به قبرس مسافرت کرد. اما یک نکته مهم دیگر درباره قبرس شمالی آن است که این کشور به‌طور مستقل به رسمیت شناخته نمی‌شود و به‌نوعی تحت حمایت کشور ترکیه قرار دارد. به همین دلیل برای پرواز به فرودگاه‌های قبرس شمالی، ابتدا باید وارد خاک ترکیه شویم و سپس از آنجا به قبرس شمالی سفر کنیم. تنها فرودگاه قبرس شمالی که پروازهای بین‌المللی به آن انجام می‌شود، ارجان یا Ercan نام دارد. اما مسافران در صورت تمایل می‌توانند ابتدا به فرودگاه لارناکا در قبرس جنوبی پرواز کنند و بعد به‌صورت زمینی وارد قبرس شمالی شوند. در واقع بسیاری از ساکنین اروپا که تمایل ندارند برای رفتن به قبرس شمالی ابتدا وارد کشور ترکیه شوند، از همین طریق سفر خود را انجام می‌دهند. اما برای ایرانی‌ها، راحت‌ترین روش آن است که اول وارد ترکیه شوند و سپس توسط یکی از خطوط هوایی این کشور، خودشان را به فرودگاه ارجان قبرس شمالی برسانند.

اکنون که با فرودگاه های قبرس شمالی آشنا شدیم، از شما عزیزان می‌خواهیم که چنانچه تجربه سفر هوایی به این کشور را دارید، از طریق کامنت در ذیل همین مطلب، تجربه خود را با ما و سایر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید. همچنین اگر قصد سفر یا مهاجرت به قبرس شمالی را دارید یا می‌خواهید در این کشور به سرمایه‌گذاری بپردازید، می‌توانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان ما در گروه سعادت ویزا در تماس باشید.

Join The Discussion

Compare listings

Compare
×

سلام

برای ارتباط با ما و پاسخ به پرسشهای شما در واتساپ با ما در ارتباط باشید.

× ارتباط با ما در واتساپ