نکات مثبت و منفی زندگی در ویلا

اگر قصد خرید ویلا را دارید، ابتدا نکات مثبت و منفی زندگی در ویلا را بررسی کنید. پس از آن با در نظر گرفتن اولویت‌هایتان، بهترین انتخاب را در خرید خانه خواهید داشت.

خرید خانه را می‌توان یکی از مهم‌ترین خریدهای زندگی هر فرد دانست. بیشتر افراد جهان، خرید خانه را مهم‌ترین اتفاق زندگی خود می‌دانند، چرا که مبلغ بسیار زیادی از پس‌انداز خود را باید صرف آن کنند و یا وام‌های زیادی در این راستا بگیرند و برای پرداخت آن سختی زیادی بکشند. اگرچه امروزه بیشتر خانه‌ها آپارتمانی هستند، اما هنوز خانه‌های ویلایی علاقه‌مندان خاص خود را دارند. اولین موضوعی که پس از تصور زندگی در ویلا به ذهن همه افراد می‌آید، وجود آرامش و حریم شخصی در آن است. البته یکی از نکات منفی‌ای که می‌توان در مورد زندگی در ویلا بیان کرد نیز کمتر بودن امنیت خانه است. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را با  نکات مثبت و منفی زندگی در ویلا آشنا کنیم. اگر قصد خرید خانه را دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تعریفی از خانه ویلایی و آپارتمان

همه مردم جهان در دنیایی زندگی می‌کنیم که به دنیای ماشینی و مدرن معروف است. اگر نگاهی به عکس‌های قدیمی خانه‌تان بیندازید متوجه می‌شوید که شکل خانه‌ها نیز تغییر کرده‌اند. در گذشته نه‌چندان دور، تمام خانه‌ها ویلایی بود. اما از آنجایی ‌که فضای زندگی در روی کره زمین محدود بود، بشر به زندگی آپارتمانی روی آورد. خوب است در ابتدای این مقاله تعریف کلی از خانه ویلایی و آپارتمان داشته باشیم. خانه ویلایی به‌اصطلاح به خانه‌ای گفته می‌شود که دارای حیاطی مجزا و مستقل بوده و ورودی خانه مخصوص یک خانواده است. در مقابل، آپارتمان به ساختمانی چند طبقه و چند واحدی گفته می‌شود که چند خانواده در کنار هم از امکانات یک ساختمان استفاده می‌کنند. زندگی در هر کدام از این خانه‌ها، نکات مثبت و منفی خود را دارد. انتخاب زندگی در هر یک از آن‌ها نیز کاملا به سلیقه شخصی هر فرد برمی‌گردد.

زندگی در خانه ویلایی

همیشه زندگی در یک فضای مستقل با وجود حریم شخصی، جذابیت زیادی برای افراد دارد. کیفیت زندگی در یک خانه ویلایی با زندگی در آپارتمان تا حد زیادی تفاوت داشته و آرامشی که در یک خانه ویلایی افراد خانه تجربه می‌کنند، بسیار بیشتر از زندگی در آپارتمان است. البته زندگی در خانه ویلایی نکات منفی‌ای نیز دارد که برخی به همان دلایل، زندگی در آپارتمان را ترجیح می‌دهند. ما در ادامه برخی از نکات مثبت و منفی زندگی در ویلا را نام ‌برده‌ایم.

نکات مثبت زندگی در ویلا

زندگی در ویلا در دنیای ماشینی امروز، آرزوی بیشتر مردم جهان است. برخی از نکات مثبت زندگی در ویلا عبارت‌اند از:

دسترسی به حیاط شخصی

دسترسی به باغچه و فضای سبز

داشتن حریم شخصی

راحتی و آزاد بودن در دکور ساختمان

فضای بازتر و بزرگ‌تر ساختمان

نبود مزاحمت‌های احتمالی همسایه‌ها

سکوت و آرامش بیشتر

امکان نگهداری از حیوانات خانگی بدون اعتراض همسایه‌ها

داشتن حق انتخاب در تعمیرات، تغییرات و غیره در ساختمان

نبود دردسر برخوردها و درگیری‌های احتمالی با همسایه‌ها

تهویه بهتر هوای ساختمان

نکات منفی زندگی در ویلا

با وجود تمام نکات مثبتی که زندگی در ویلا دارد، برخی معایب نیز وجود دارند که افراد زیادی از زندگی در ویلا منصرف شده و آپارتمان‌نشینی را انتخاب می‌کنند. برخی از نکات منفی زندگی در ویلا عبارت‌اند از:

قیمت بالاتر ویلا نسبت به آپارتمان

نیاز به نظافت بیشتر محیط ساختمان به دلیل بزرگ‌تر بودن محیط

نیاز به نظافت حیاط و رسیدگی به باغچه یا گلدان‌ها

افزایش هزینه‌های انرژی

کمتر بودن امنیت کلی منزل

سخت بودن گرم یا خنک کردن منزل در فصول مختلف

مقایسه زندگی در خانه ویلایی و آپارتمان

در قسمت قبل به‌طور کامل تمامی نکات مثبت و منفی زندگی در ویلا را مورد بررسی قراردادیم، اما اکنون نوبت این است که زندگی در ویلا و آپارتمان را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم:

قیمت: به‌طور کلی قیمت خانه ویلایی بیشتر از یک واحد از آپارتمان است.

هزینه انرژی: از آنجایی‌ که شما برای سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان باید انرژی بیشتری مصرف کنید، بنابراین هزینه انرژی بیشتر خواهد بود. البته هزینه روشنایی محیط حیاط و راهرو را نیز به‌طور کامل باید خودتان بپردازید، که این مورد در آپارتمان بین تمامی افراد یک مجتمع تقسیم خواهد شد.

حریم شخصی: حریم شخصی در ویلا قابل ‌مقایسه با آپارتمان نیست. شما در آپارتمان تنها پشت درب ورودی خانه حریم شخصی دارید و به محض ورود به راهرو و حیاط باید به این موضوع توجه کنید که افراد دیگری نیز در کنارتان زندگی می‌کنند. برای مثال برای داشتن جشن و یا هرگونه مراسم شما نمی‌توانید بدون در نظر گرفتن آرامش همسایه‌ها، اقدام کنید.

امنیت: امنیت آپارتمان به‌طورکلی در هر حالتی بیشتر از خانه ویلایی است. در یک خانه ویلایی، زمانی که شما به یک مهمانی بروید، امنیت منزل‌تان پایین آمده است، اما در آپارتمان در هر حالت چند همسایه در ساختمان حضور داشته و خودبه‌خود امنیت ساختمان بالا می‌رود.

زیبایی: ازلحاظ زیبایی ساختمان، باید بگوییم که شما در خانه ویلایی به‌راحتی می‌توانید دکوراسیون منزل‌تان را بهتر کنید و نمای کلی ساختمان را تغییر دهید. این در حالی ست که اگر در یک آپارتمان یکی از همسایه‌ها راضی به تغییر ساختمان نباشد، این تصمیم اجرایی نخواهد شد.

آسایش: در نظر بگیرید که شغل افراد ساکن در یک آپارتمان با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین ساعت رفت‌وآمدشان به منزل نیز فرق خواهد کرد. همین موضوع می‌تواند آرامش‌تان را به هم بزند. از طرفی اعتراض کردن به هر دلیلی ممکن است باعث بروز تنش در آپارتمان شود. این مشکل در خانه ویلایی وجود ندارد.

خانه ویلایی بهتر است یا آپارتمان؟

در قسمت‌های قبل این مقاله به‌خوبی با تمام نکات مربوط به زندگی در ویلا و آپارتمان آشنا شدید. اگر قصد خرید خانه را دارید، باید اولویت‌های خود را در نظر گرفته و با توجه به شرایط مالی‌تان، بهترین انتخاب را داشته باشید. برای مثال اگر فردی هستید که در طول ماه ممکن است روزهایی را در منزل نباشید و به امنیت منزل‌تان اهمیت زیادی می‌دهید، آپارتمان بهترین گزینه برایتان خواهد بود. در طرف مقابل ماجرا نیز می‌توان به آسایش ‌خانه ویلایی اشاره کرد. اگر داشتن حریم شخصی مهم‌ترین اولویت‌تان در خرید منزل است و البته از پس هزینه‌های آن نیز برمی‌آیید، ویلا بهترین انتخاب برایتان خواهد بود.

سخن پایانی

زندگی در دنیای ماشینی و شلوغ امروزی ذهن همه ما را خسته و فرسوده کرده است. خانه آخرین پناه ذهن‌های خسته از دنیای پر از آلودگی صوتی است. امروزه بیشترین خانه‌ها را آپارتمان‌ها تشکیل می‌دهند. اگرچه آپارتمان‌های امروزی با استانداردهای خاص خود ساخته می‌شوند، اما بسیاری از آن‌ها به حدی بی‌کیفیت هستند که شما در اتاق ‌خوابتان نیز آسایش ندارید. اگر از این ‌جهت به خانه‌های ویلایی نگاه کنیم، باید بگوییم که آسایش ‌خانه‌های ویلایی قابل‌ مقایسه با خانه‌های آپارتمانی نیست. البته مقایسه زندگی در خانه ویلایی و آپارتمان در این مقاله به‌طورکلی بیان شده و موارد می‌تواند در آپارتمان‌های استاندارد و یا حتی در خانه‌های ویلایی بدون استاندارد متفاوت باشد. در هر حالت قبل از خرید یک ویلا، بهتر است درباره سازنده و طراح آن به اندازه کافی تحقیق کنید.

Join The Discussion

Compare listings

Compare
×

سلام

برای ارتباط با ما و پاسخ به پرسشهای شما در واتساپ با ما در ارتباط باشید.

× ارتباط با ما در واتساپ