همه آنچه که باید درباره افتتاح حساب در قبرس شمالی بدانید

در سال‌های اخیر، قبرس شمالی به یکی از مقاصد مهاجرت ایرانی‌ها تبدیل شده است. اگر شما هم قصد مهاجرت یا سرمایه‌گذاری در این کشور را دارید، خوب است که با قوانین آن در زمینه‌های مختلف آشنا باشید. در ادامه قصد داریم درباره نحوه افتتاح حساب در قبرس شمالی توضیحاتی را ارائه کنیم.

سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی می‌تواند سودآوری خوبی برای افراد داشته باشد؛ به‌شرطی که این سرمایه‌گذاری به شکل اصولی و با اطلاع کامل از قوانین و مقررات کشور مورد نظر انجام شود. قبرس شمالی به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارد، در سالیان اخیر به یکی از گزینه‌های اصلی سرمایه‌گذاری برای ایرانی‌ها تبدیل شده است. حتی افراد زیادی به این کشور مهاجرت می‌کنند تا بتوانند راه اخذ اقامت اروپا یا سایر کشورهای جهان را برای خود هموارتر کنند. در هر صورت، چه قصد سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی را دارید و چه می‌خواهید در این کشور اقامت موقت داشته باشید، نیاز به یک حساب بانکی معتبر برای انجام کارهای مختلف خود خواهید داشت. در نگاه اول ممکن است افتتاح حساب در یک کشور خارجی کمی پیچیده به‌نظر برسد، اما در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید به‌راحتی در قبرس شمالی یک حساب بانکی برای خودتان افتتاح کنید و از مزایای متعدد این کار بهره‌مند شوید. اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره نحوه افتتاح حساب در قبرس شمالی داشته باشید، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

چه افرادی می‌توانند در قبرس شمالی حساب بانکی افتتاح کنند؟

علاوه بر ساکنین اصلی و شهروندان قبرس شمالی، افرادی که به این کشور مهاجرت می‌کنند و اقامت موقت دارند، می‌توانند در آنجا حساب بانکی داشته باشند. این افراد با داشتن یک حساب بانکی یا اعتباری معتبر، می‌توانند بدون هیچ محدودیتی به خرید و فروش بپردازند و یا کارهای مهاجرتی خود را به سادگی انجام دهند.

در مراحل اولیه مهاجرت به قبرس شمالی، نیازی به داشتن کارت اعتباری ندارید. اگر بخواهید هزینه اولیه دانشگاه را واریز کنید یا مبلغی را به حساب شرکت فروشنده ملک در قبرس شمالی انتقال دهید، از طریق صرافی داخل ایران می‌توانید این کار را به انجام برسانید. اما زمانی که به قبرس شمالی مهاجرت می‌کنید، لازم است که حتما حساب بانکی داشته باشید، چون برای خریدهای روزمره به آن نیاز پیدا می‌کنید. به هر حال حمل و نقل پول نقد می‌تواند در هر شرایطی خطرناک باشد. از سوی دیگر برای خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین بین‌المللی حتما به کارت اعتباری نیاز پیدا خواهید کرد.

افتتاح حساب در قبرس شمالی چه مزایایی دارد؟

علاوه بر تمام مواردی که تا به اینجا گفتیم، افتتاح حساب در قبرس شمالی دارای مزایای دیگری نیز هست که به آنها اشاره خواهیم کرد. یکی از مزیت‌های بزرگ داشتن حساب بانکی قبرس شمالی آن است که شما می‌توانید علاوه بر لیر، انواع ارزهای رایج بین‌المللی مثل دلار، یورو و پوند را در حساب ارزی خودتان ذخیره کنید. بدین ترتیب حتی اگر به کشورهای اروپایی سفر کنید، می‌توانید از خودپردازهای همان کشورها، پول نقد بگیرید یا در فروشگاه‌ها به‌راحتی خریدتان را انجام دهید. اکثر بانک‌ها دارای یک اپلیکیشن اختصاصی هستند که با استفاده از آن می‌توانید ارزهای موجود در حساب بانکی خود را به یکدیگر تبدیل کنید. این تبدیل با محاسبه نرخ روز ارزها انجام می‌شود.

یکی دیگر از مزایای افتتاح حساب بانکی در قبرس شمالی، امکان دریافت وام مسکن است. شرایط بانک‌های مختلف تا حدودی با هم فرق می‌کند، اما به‌طور کلی شما می‌توانید با ارائه سند ملک و سایر مدارک مورد نیاز، تا 50 درصد ارزش ملک را از بانک مربوطه به‌صورت وام دریافت کنید. بازپرداخت وام مسکن بلندمدت است.

شرایط افتتاح حساب در قبرس شمالی

همان‌طور که گفتیم مهاجران پس از اخذ اقامت موقت خود می‌توانند برای افتتاح حساب قبرس شمالی اقدام کنند. دانشجویان خارجی برای افتتاح حساب در بانک‌های این کشور به برگه تاییدیه دانشگاه خود نیاز دارند. افرادی که در حوزه ملک سرمایه‌گذاری کرده‌اند، باید برگه اقامت موقت خود را نشان دهند. همچنین افرادی که اقامت کاری دارند، باید برگه اقامت کاری را به بانک تحویل بدهند. علاوه بر اینها، ارائه پاسپورت و گواهی محل سکونت (ikametgah belgesi) نیز ضروری خواهد بود.

بانک‌های متعددی در قبرس شمالی فعالیت می‌کنند، اما در مجموع برای ایرانی‌ها امکان افتتاح حساب در بانک‌های ایش بانک و کپیتال بانک فراهم است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، اکثر بانک‌های کشور ترکیه در قبرس شمالی هم فعالیت می‌کنند که این موضوع به دلیل شرایط سیاسی این کشور و حمایت دولت ترکیه از آن است. ارز رسمی قبرس شمالی هم لیر ترکیه است که برای خرید از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و … معمولا باید همین ارز را پرداخت کنید. البته همان‌طور که گفتیم می‌توانید در حساب خود ارزهای دیگری مثل دلار، یورو و پوند هم داشته باشید و آنها را مثل لیر، از خودپردازهای بانک‌ها برداشت کنید یا هر جا که امکانش بود، با این ارزها خرید نمایید.

در اینجا بد نیست به یک نکته فرعی هم اشاره داشته باشیم. برای برخی مهاجران مثل دانشجوها که لازم است چند بار در طول سال از ایران مبلغی را در قبرس شمالی دریافت کنند، امکان انتقال مستقیم به حساب بانکی آنها وجود ندارد. چون همان‌طور که می‌دانید، بانک‌های کشور ایران با تحریم‌های شدید مواجه هستند و هیچ‌گونه انتقال وجه از آنها به بانک‌های بین‌المللی امکان‌پذیر نیست. اما خوشبختانه صرافی‌های معتبر زیادی در قبرس شمالی فعالیت می‌کنند که شما می‌توانید مبالغ مورد نظر خود را از ایران و به‌صورت ریال به این صرافی‌های انتقال دهید و آن را در قبرس شمالی به‌صورت لیر دریافت کنید.

مراحل افتتاح حساب بانکی در قبرس شمالی

برای افتتاح حساب بانکی در قبرس شمالی،باید به‌صورت حضوری اقدام کنید. به این منظور ابتدا باید از بانک وقت برای افتتاح حساب دریافت نمایید و در تاریخ و ساعت مشخص شده تمام مدارک مورد نیاز را همراه داشته باشید و حضوری به بانک مراجعه نمایید. بانک فرم درخواست افتتاح حساب را به شما ارائه می‌دهد که با پر کردن آن و پس از تایید مدارک هویتی، حساب بانکی شما دایر خواهد شد.

در نهایت یک رمز عبور به شما داده می‌شود و می‌توانید وارد حساب خودتان در اپلیکیشن بانکی شوید و مشخصات مالی خود را انتخاب یا ویرایش کنید. توجه داشته باشید که برای دریافت کارت، حتما باید به بانک مراجعه کنید.

معرفی بهترین بانک‌های قبرس شمالی

تعدادی از بانک‌های اصلی و شناخته شده کشور ترکیه در قبرس شمالی هم خدمات ارائه می‌کنند. علاوه بر آنها چند بانک محلی نیز در این کشور وجود دارند که شعبات آنها را در شهرهای مختلف می‌توانید پیدا کنید. ما در اینجا قصد نداریم به رتبه‌بندی بانک‌های قبرس شمالی بپردازیم، اما تعدادی از آنها را که معروف‌تر از دیگران هستند معرفی می‌کنیم:

ایش بانک (Is Bank) بانک کشور ترکیه دارای شعبه در سراسر قبرس شمالی

گارانتی بانک (Garanti Bank) دارای شعبه در سراسر قبرس شمالی

زراعت بانک (Ziraat Bank) دارای شعبه در سراسر قبرس شمالی

هالک بانک (Halkbank) دارای شعبه در سراسر قبرس شمالی

کپیتال بانک (CapitalBank) دارای شعبه در سراسر قبرس شمالی

بانک اعتباری غربی (محلی)

بانک خاور نزدیک (محلی)

کوپ بانک (محلی)

سخن پایانی

قبرس شمالی یکی از کشورهایی است که امروزه افراد زیادی برای تجربه یک زندگی بهتر به آنجا مهاجرت می‌کنند. بیشتر مهاجران را افرادی تشکیل می‌دهند که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف (به‌خصوص املاک) را دارند. دسته‌ای دیگر از مهاجران هم دانشجویانی هستند که به‌خاطر کیفیت بهتر دانشگاه‌های قبرس شمالی، راهی این کشور می‌شوند. همه این افراد، پس از ورود به جزیره قبرس و اخذ اقامت موقت، نیاز به یک حساب بانکی و کارت اعتباری دارند تا بتوانند کارهای روزمره خود را به انجام برسانند. بنابراین باید از قوانین افتتاح حساب در قبرس شمالی مطلع باشند و شرایط لازم برای این کار را بدانند. ما در این مقاله به همین موضوع پرداختیم و نکات مختلف پیرامون افتتاح حساب بانکی در قبرس شمالی را مطرح کردیم. چنانچه به اطلاعات بیشتری در این خصوص نیاز دارید، می‌توانید با کارشناسان گروه سعادت ویزا در تماس باشید.

Join The Discussion

Compare listings

Compare
×

سلام

برای ارتباط با ما و پاسخ به پرسشهای شما در واتساپ با ما در ارتباط باشید.

× ارتباط با ما در واتساپ