بهترین غذاهای دریایی که در قبرس شمالی می‌توانید تجربه کنید

غذاهای دریایی بسیار لذیذ هستند و طرفداران زیادی هم دارند. در این مقاله می‌خواهیم با برخی از لذیذترین و بهترین غذاهای دریایی قبرس شمالی آشنا شویم و روش تهیه آنها را به‌طور مختصر توضیح دهیم.

جزیره قبرس در دریای مدیترانه واقع شده و به همین دلیل صید و صیادی در آن رواج زیادی دارد. قبرس شمالی دارای بنادر متعددی است که قایق‌های بزرگ ماهیگیری در آنجا مشغول به فعالیت هستند. مانند سایر کشورهایی که مشرف به دریا هستند، قبرس شمالی نیز از نظر تنوع غذاهای دریایی جایگاه خوبی دارد. در منوی رستوران‌های این کشور می‌توانید انواع ماهی‌ها و سایر جانواران دریایی را ببینید که به شیوه‌های مختلف پخته شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. به‌طور کلی اگر به قبرس شمالی سفر می‌کنید، حتما باید انواع غذاهای دریایی این کشور را امتحان نمایید. این غذاها از نظر طعم و مزه بی‌نظیر هستند و منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها، چربی‌های مفید و پروتئین به حساب می‌آیند. در ادامه با برخی از بهترین غذاهای دریایی قبرس شمالی آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی که می‌توانید در قبرس شمالی نوش جان کنید

در این بخش برخی از معروف‌ترین غذاهای دریایی قبرس شمالی را معرفی می‌کنیم. این غذاها را می‌توانید در اکثر رستوران‌های شلوغ این کشور پیدا کنید. در بخش بعدی هم به معرفی تعدادی از همین رستوران‌ها خواهیم پرداخت.

برگر ماهی سالمون

یکی از غذاهای دریایی جذاب و خوشمزه‌ای که در قبرس شمالی باید حتما امتحانش کنید، برگر سالمون است که حتی بچه‌ها نیز از آن استقبال خواهند کرد. این برگر که بسیار خوشمزه و مقوی است، از گوشت ماهی سالمون تهیه می‌شود. برای تهیه این برگر، گوشت ماهی سالمون را چرخ کرده و سپس با ادویه‌های مخصوص و کمی سبزیجات سرخ می‌کنند. ظاهر این برگر فرق چندانی با برگرهای معمولی ندارد، اما فوق‌العاده خوشمزه و سالم‌تر از برگر گوشت است.

استیک ماهی هالیبوت

اگر به ظاهر هالیبوت یا همان لوزی‌ماهی نگاه کنید، بعید است بتوانید حدس بزنید که چه گوشت خوشمزه‌ای دارد. گوشت این ماهی صاف و یک‌دست است و به همین دلیل به‌راحتی می‌توانید آن را به استیک تبدیل کنید. البته استیک هالیبوت نه‌تنها ضرری برای سلامتی شما ندارد، بلکه یک وعده غذایی بسیار باارزش محسوب می‌شود. استیک هالیبوت را معمولا کمی تند و فلفلی آماده می‌کنند که باعث می‌شود طعم جذاب‌تری داشته باشد. البته گوشت این ماهی دارای تیغ است، اما چون خیلی خوب در روغن سرخ می‌شود، می‌توانید بدون جدا کردن تیغ‌ها آن را میل کنید.

ماهی شکم‌پر

ما ایرانی‌ها با این سبک از طبخ کردن ماهی به‌خوبی آشنا هستیم. البته در قبرس شمالی از مواد اولیه متفاوتی برای پر کردن شکم ماهی‌ استفاده می‌شود؛ ضمن اینکه مزه ماهی‌های دریای مدیترانه تا حدی با ماهی‌های جنوب یا شمال کشور خودمان متفاوت است. پس اگر به یک رستوران در قبرس شمالی مراجعه کردید، یکی از غذاهایی که پیشنهاد می‌کنیم حتما تجربه‌‌اش کنید، ماهی شکم‌پر است. این غذا کاملا مقرون‌به‌صرفه نیز هست و یک ماهی با اندازه بزرگ که شکمش با مواد مختلف پر شده، می‌تواند به راحتی دو یا حتی سه نفر را سیر کند.

هامسی

این غذا در واقع ریشه ترکی دارد، اما مثل اکثر غذاهای قبرس شمالی در رستوران‌های این کشور نیز سرو می‌شود. البته این غذا هم برای ما ایرانی‌ها کاملا آشناست، چون همان ماهی کولی سرخ شده خودمان است که آن را به تعداد زیادی در روغن سرخ کرده و به‌صورت دایره‌ای درون یک بشقاب بزرگ قرار می‌دهد. گاهی یک تخم مرغ هم به آن اضافه می‌کنند و در کنار بشقاب مقداری سبزیجات و لیموی تازه قرار می‌دهند. این غذا حالت سخاری دارد و به دلیل ترد شدن ماهی در روغن، تیغ‌های آن به‌راحتی قابل خوردن هستند.

میدیه

یکی از جذاب‌ترین غذاهای دریایی که می‌توانید در رستوران‌های قبرس شمالی تجربه کنید، میدیه یا Midye نام دارد. اگر بخواهیم خیلی ساده این غذا را توصیف کنیم، باید بگوییم که برنج را با انواع ادویه‌های معطر می‌پزند و سپس آن را درون صدف‌های دریایی قرار می‌دهند. این غذا بسیار خوشمزه است و مخصوصا برای افرادی که به صدف دریایی علاقه دارند، می‌تواند یک مزه بی‌نظیر داشته باشد. همراه با این غذا هم لیمو ترش تازه سرو می‌شود.

ساندویچ ماهی

یکی از غذاهای خیابانی که هم در پاساژها و مکان‌های عمومی و هم در رستوران‌ها سرو می‌شود، ساندویچ ماهی است. این ساندویچ را شبیه سایر ساندویچ‌های مرسوم آماده می‌کنند و موادی مانند خیارشور، گوجه، سبزی و پیاز را به همراه گوشت ماهی داخل نان قرار می‌دهند. از گوشت ماهی‌های بدون استخوان برای تهیه این ساندویچ‌های خوشمزه استفاده می‌کنند. به‌‌طور کلی ساندویچ ماهی یکی از ارزان‌ترین و البته خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی قبرس شمالی است.

میگوی سخاری

این غذای دریایی تقریبا در هر کشوری پیدا می‌شود، اما طعم عالی میگو‌های تازه دریای مدیترانه را به همراه ادویه‌های مخصوصی که برای مزه‌دار کردن آنها استفاده می‌شود، در هر جایی از جهان نمی‌توانید امتحان کنید. به همین دلیل اگر علاقه‌مند به غذاهای دریایی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای یک بار هم که شده، میگوی سخاری را در رستوران‌های قبرس شمالی امتحان کنید. میگوهای سخاری را معمولا با برخی سبزیجات، لیمو و همچنین سس‌های مخصوص که از مواد محلی تهیه شده‌اند سرو می‌کنند.

لابستر قرمز

افرادی که اهل غذاهای دریایی هستند به‌خوبی می‌دانند که لابستر قرمز یکی از گران‌ترین غذاها در این دسته محسوب می‌شود. اما به دلیل فراوانی بیشتر این موجود در کشوری مانند قبرس، می‌توانید آن را با قیمت مناسب‌تری در مقایسه با خیلی از کشورهای دنیا امتحان کنید. برای تهیه لابستر معمولا آن را به مدت چند دقیقه داخل آب جوش قرار می‌دهند تا بپزد. سپس یک سس مخصوص تهیه می‌کنند که مواد اصلی آن را مایونز، خردل، سیر، سبزیجات تازه، فلفل و کمی نمک تشکیل می‌دهند. لابستر را به همراه سس مخصوص داخل یک بشقاب بزرگ به همراه دورچین سبزیجات سرو می‌کنند.

هشت‌پای گریل شده

یکی از غذاهای دریایی که بسیاری از مردم از خوردن آن واهمه دارند، هشت‌پا است. هشت‌پا را به‌صورت سرخ شده، سوپ و سخاری هم آماده می‌کنند، اما یکی از بهترین شیوه‌های طبخ آن، گریل کردن هشت‌پا است. برای این کار ابتدا هشت‌پا را به مدت نیم ساعت درون آب جوش قرار می‌دهند تا به‌خوبی پخته شود. سپس پاهای آن را جدا کرده و با موادی مثل روغن زیتون، سیر و ادویه مزه‌دار می‌کنند. بعد پاهای هشت‌پا را روی گریل قرا می‌دهند تا هر دو طرف آنها به‌طور کامل کبابی شود.

بهترین رستوران‌های غذای دریایی در قبرس شمالی

اما پس از معرفی بهترین غذاهای دریایی قبرس شمالی، بد نیست با تعدادی از رستوران‌های این کشور که غذای دریایی عرضه می‌کنند نیز آشنا شویم. قبل از معرفی رستوران‌ها باید به این نکته اشاره کنیم که در قبرس شمالی رستوران‌های بسیار زیادی وجود دارند که اکثر آنها نیز در زمان‌های مختلف سال شلوغ هستند. ما تنها تعدادی از این رستوران‌ها را که در شهرهای معروف قرار دارند و غذای دریایی خوبی هم ارائه می‌کنند، معرفی کرده‌ایم.

رستورانGrida Fish  در گیرنه

این رستوران در کنار غذاهای دریایی، انواع غذاهای وگان و حلال را نیز سرو می‌کند. البته اکثر رستوران‌های قبرس شمالی دارای غذای حلال برای مسلمانان هستند. این رستوران دارای فضای بسته و باز بوده و یکی از مزیت‌های آن داشتن پارکینگ اختصاصی است. فضای رستوران مناسب خانواده‌ها و همچنین جلسات کاری است و برای وعده‌های ناهار و شام می‌توانید میز رزرو کنید. این رستوران در شهر گیرنه قرار دارد.

رستوران Happy Days در فاماگوستا

یکی از بهترین رستوران‌‌های دریایی که در شهر فاماگوستا می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید، رستوران Happy Days Authentic Mediterranean است. این رستوران انواع غذاهای دریایی مدیترانه‌ای را برای مشتریانش سرو می‌‌کند. علاوه بر ناهار و شام، برای وعده‌های صبحانه و عصرانه هم خدمات‌دهی می‌کند و حتی برای نوشیدن انواع نوشیدنی‌ها می‌توانید به آن مراجعه کنید.

رستوران IL Forno در نیکوزیا

این رستوران در واقع با عنوان رستوران ایتالیایی کار خودش را آغاز کرده است، اما انواع غذاهای دریایی نیز در آنجا سرو می‌شوند. فضای رستوران بسیار زیبا و شیک است و می‌تواند برای قرارهای عاشقانه یا ملاقات‌های کاری مناسب باشد. علاوه بر غذاهای دریایی و انواع پیتزا، در رستوران IL Forno می‌توانید غذاهای ویژه گیاهخواران را نیز امتحان کنید.

رستوران Hurdeniz Fish در گیرنه

این رستوران که فقط وعده‌های ناهار و شام را ارائه می‌دهد، روی انواع غذاهای مدیترانه‌ای تمرکز دارد. در این رستوران می‌توانید میز خود را در فضای باز انتخاب کنید و به همراه خانواده و کودکان، از میل کردن غذاهای دریایی لذت ببرید.

رستوران Chateau Status در نیکوزیا

این رستوران در منطقه‌ای قدیمی از شهر نیکوزیا واقع شده و اتفاقا ساختمان آن نیز یک عمارت زیبا و تاریخی است. دکوراسیون این رستوران بسیار جذاب بوده و فضایی شیک و زیبا را برای صرف غذا فراهم کرده است. در این رستوران هم علاوه بر انواع غذاهای دریایی می‌توانید غذاهای مخصوص ایتالیایی، فرانسوی و یونانی را امتحان نمایید.

رستوران Ocean House Seafood در فاماگوستا

این رستوران فضایی زیبا و دلنشین دارد و برخی از میزهای آن در فضای باز قرار گرفته‌اند. انواع غذاهای دریایی را می‌توانید در این رستوران میل کنید. بیشتر غذاهای آن به سبک فست‌فود هستند و به‌صورت سخاری یا گریل ارائه می‌شوند.

رستوران Lagoon Fish در گیرنه

رستوران Lagoon Fish فضای بسیار زیبایی دارد که منظره دریای مدیترانه را در اختیار شما می‌گذارد. اگر می‌‌خواهید لذت خوردن غذاهای دریایی را در کنار آب‌های لاجوردی مدیترانه تجربه کنید، حتما به این رستوران جذاب سری بزنید. در Lagoon Fish می‌توانید انواع غذاهای دریایی و ترکی را برای ناهار یا شام سفارش دهید.

رستوران Kemalin Yeri در فاماگوستا

اگر به دنبال یک رستوران با میزهای زیاد در فضای باز و سایه‌بان مناسب هستید، یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید، رستوران Kemalin Yeri در شهر فاماگوستا است. این رستوران هم انواع غذاهای دریایی، ترکی، گریل شده و … را ارائه می‌دهد. سه وعده اصلی را در رستوران می‌توانید داشته باشید و از سرویس‌دهی خوب آنجا استفاده کنید.

سخن پایانی

غذاهای دریایی جزء بهترین و متنوع‌ترین غذاهای دنیا هستند که ارزش غذایی فوق‌العاده بالایی هم دارند. قبرس شمالی به دلیل واقع شدن در قلب دریای مدیترانه و رونق صیادی در این کشور، دارای رستوران‌های زیادی است که انواع غذاهای دریایی را سرو می‌کنند. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با تعدادی از بهترین غذاهای دریایی قبرس شمالی آشنا کنیم و همچنین چند تا از رستوران‌های خوب این کشور را معرفی نماییم. امیدواریم از اطلاعات ارائه شده در این مطلب استفاده کرده باشید.

Join The Discussion

Compare listings

Compare
×

سلام

برای ارتباط با ما و پاسخ به پرسشهای شما در واتساپ با ما در ارتباط باشید.

× ارتباط با ما در واتساپ