زیباترین سواحل قبرس شمالی برای تجربه انواع تفریحات آبی

جزیره قبرس دارای زیباترین سواحل دریای مدیترانه است. در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از سواحل قبرس شمالی که برای انواع تفریحات آبی مناسب هستند بپردازیم.

جزیره قبرس در دریای مدیترانه واقع شده و تعدادی از زیباترین سواحل این منطقه را در خود جای داده است. به همین دلیل هر ساله تعداد زیادی از افراد به عنوان توریست وارد این جزیره خوش آب و هوا می‌شوند و تعطیلات خود را در آنجا می‌گذرانند. قبرس شمالی که در واقع نیمه شمالی جزیره قبرس را تشکیل می‌دهد، یکی از محبوب‌ترین کشورها برای توریست‌های خارجی به حساب می‌آید. این کشور طبیعت زیبا و بکری دارد و سواحل آن، مکان مناسبی برای تجربه فعالیت‌های آبی مختلف، تماشای جانوران دریایی و تجربه لحظات لذتبخش هستند. در سواحل قبرس شمالی امکانات متنوعی فراهم شده است تا افراد بتوانند انواع ورزش‌های آبی را تجربه کنند یا از استراحت کردن در سواحل شنی لذت ببرند. از گیرنه (یا همان کایرنیا) گرفته تا کارپاز، شهرهای مختلف قبرس شمالی دارای سواحل زیبایی هستند که در ادامه تعدادی از آنها را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

سواحل گیرنه در قبرس شمالی

در ناحیه گیرنه (Girne) که به آن کایرنیا (Kyrenia) هم گفته می‌شود، سواحل متعددی وجود دارند که افراد می‌توانند یکی از آنها را برای گذراندن لحظات خود انتخاب نمایند. ویژگی اصلی گیرنه آن است که سواحل آن دارای ویژگی‌های مختلفی هستند. مثلا در این ناحیه می‌توانید سواحل شلوغ با امکانات متنوع و ساختمان‌ها و مراکز تفریحی زیاد را مشاهده کنید. اما در کنار آنها، سواحلی هم وجود دارند که خلوت‌تر هستند و برای افرادی که به دنبال آرامش و سکوت می‌گردند، مناسب‌ترند. تقریبا تمام این سواحل، امکاناتی را برای شنا کردن و حتی غواصی فراهم می‌کنند.

ساحل آلاگادی (Alagadi)

یکی از سواحل زیبایی که در منطقه گیرنه وجود دارد، ساحل آلاگادی است. این ساحل به خاطر داشتن گیاهان و گل‌های وحشی زیبایش شهرت دارد. انواع گل‌های نرگس، ارکیده و … را می‌توانید در ساحل آلاگادی پیدا کنید. البته اکثر گونه‌های گیاهی این ناحیه، حفاظت شده هستند، اما لوکیشن فوق‌العاده‌ای را برای عکسبرداری ایجاد کرده‌اند. علاوه بر گیاهان، در ساحل آلاگادی می‌توانید به تماشای لاک‌پشت‌های دریایی نیز بپردازید. این موجودات زیبا در ساحل لانه می‌سازند و تخم‌گذاری می‌کنند. افراد عادی اجازه نزدیک شدن و دست زدن به این لاک‌پشت‌ها را ندارند، اما تماشای آنها بسیار لذت‌بخش خواهد بود. ساحل آلاگادی در بیشتر طول سال، دارای آب زلال و گرمی است که می‌توانید در آن شنا کنید یا به غواصی بپردازید و در زیر آب، انواع ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها و سایر جانوران را از نزدیک ببینید.

ساحل اسکیپ (Escape)

چنانچه به دنبال یک ساحل با امکانات عالی برای تجربه تفریحات آبی هستید، یکی از بهترین انتخاب‌هایی که می‌توانید داشته باشید، ساحل اسکیپ است که از بزرگراه گیرنه به سمت آلسانکاک به آن دسترسی خواهید داشت. این ساحل تفریحاتی مانند جت اسکی، قایق‌رانی، غواصی و … را برای شما فراهم کرده است. این ساحل محیطی آرام و تمیز دارد و امکاناتی مثل دوش آب یا اجاره ماشین نیز در آن در دسترس هستند.

ساحل آکاپولکو (Acapulco)

در کنار این ساحل زیبا یک هتل بزرگ و یک مجموعه اسپا هم قرار دارند. برای استفاده از ساحل حتما لازم نیست که مهمان هتل باشید و می‌توانید از امکانات آن مانند تخته‌های آفتاب‌گیر استفاده کنید. ساحل آکاپولکو شن‌های بسیار تمیزی دارد و از این جهت مورد توجه است. در این ساحل حتی می‌توانید ورزش‌هایی مانند تنیس و گلف ساحلی را تجربه کنید.

سواحل فاماگوستا

فاماگوستا از گذشته‌های دور به‌خاطر داشتن سواحل شنی طولانی‌اش شهرت داشت. البته برخی از این سواحل متعلق به هتل‌هایی هستند که در این ناحیه ساخته شده‌اند و برای ورود به آنها باید مبلغی را پرداخت کنید. اما سایر سواحل فاماگوستا کاملا رایگان هستند. در سواحل این منطقه امکانات متعددی برای افراد فراهم شده و می‌توانند از بارها، آلاچیق‌ها و سایه‌بان‌ها استفاده کنند. امکان شنا و غواصی در سواحل فاماگوستا هم وجود دارد.

ساحل گلاپسیدس (Glapsides)

اگر به دنبال یک ساحل زیبا در نزدیکی فاماگوستا هستید، یکی از بهترین انتخاب‌هایی که می‌توانید داشته باشید، ساحل گلاپسیدس است. این ساحل دارای آب شفاف بوده و عمق آن نیز نسبتا کم است. به همین دلیل برای شنا کردن کودکان مناسب می‌باشد. در این ساحل چتر‌ها و سایه‌بان‌هایی وجود دارند که معمولا برای استفاده از آنها باید هزینه اندکی را پرداخت کنید. در مجاورت این ساحل انواع کافه‌ها و رستوران‌ها وجود دارند که فضای مناسبی را برای خانواده‌ها فراهم کرده‌اند.

ساحل نقره‌ای (Silver Beach)

یکی دیگر از سواحل قبرس شمالی که از زیبایی زیادی برخوردار است، ساحل نقره‌ای نام دارد. این ساحل دارای آبی شفاف بوده و مکانی عالی برای غواصی است. در این ساحل علاوه بر گل‌های وحشی، می‌توانید انواع جانوران شگفت‌انگیز را از نزدیک تماشا کنید. عمق آب این ساحل کم است و به همین دلیل برای شنای کودکان مناسب به نظر می‌رسد.

ساحل پالم بیچ (Palm Beach)

یکی از عجیب‌ترین و جذاب‌ترین سواحل قبرس شمالی، همین ساحل پالم بیچ است. این ساحل دارای شن‌های طلایی و آب گرم و تمیز است. یک هتل خوب هم در کنار این ساحل قرار دارد که می‌توانید برای استراحت در آن اقامت داشته باشید. اما جذابیت اصلی این ساحل مربوط به موضوع دیگری است. با فاصله کمی از ساحل پالم بیچ، مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و هتل‌های متروکه وجود دارند که در گذشته بسیار شلوغ و پررفت و آمد بوده‌اند. حتی بسیاری از بازیگران سرشناس هالیوودی برای گذراندن تعطیلات خود به این هتل‌ها می‌آمدند، اما حالا همه آنها به‌صورت متروکه رها شده‌اند. جالب است بدانید که افراد محلی به این ناحیه، لقب شهر ارواح را داده‌اند و ورود به آنجا نیز غیرقانونی است.

سواحل کارپاز

کارپاز شرقی‌ترین ناحیه از جزیره قبرس است که به‌صورت یک دماغه باریک و طولانی، به داخل دریا و به سمت شرق کشیده شده است. منطقه کارپاز به خاطر داشتن طبیعت بکر و دست‌نخورده‌اش شهرت دارد و دارای سواحلی بسیار طولانی است. شاید سواحل کارپاز نسبت به دیگر مناطق قبرس شمالی از امکانات کمتری برخوردار باشند، اما خلوت و خالی بودن آنها برای افرادی که به طبیعت علاقه‌مند هستند، جذابیت‌های زیادی خواهد داشت.

ساحل شن‌های طلایی (Golden Sands)

یکی از معروف‌ترین سواحل منطقه کارپاز، ساحل شن‌های طلایی است. این ساحل در نزدیکی روستایی به نام دیپ کارپاز قرار گرفته و یکی از مراکز بوم‌گردی قبرس شمالی به شمار می‌رود. در نزدیکی ساحل شن‌های طلایی می‌توانید جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی را مشاهده کنید. شن‌های این ساحل به رنگ قهوه‌ای روشن و طلایی هستند و آب آن نیز بسیار شفاف و کریستالی است. در نزدیکی و اطراف این ساحل می‌توانید چند رستوران‌ محلی را پیدا کنید که غذاهای ساده و خوشمزه‌ای را ارائه می‌دهند.

ساحل آگیون فیلون (Agion Filon)

یکی دیگر از سواحل قبرس شمالی که در منطقه کارپاز واقع شده، ساحل آگیون فیلون است. اگر می‌خواهید لاک‌پشت‌های دریایی را از نزدیک تماشا کنید، حتما باید سری به این ساحل زیبا بزنید. در این منطقه، صخره‌های سنگی نیز وجود دارند که منظره زیبایی را ایجاد کرده‌اند. این ساحل نام خود را از یک کلیسای قدیمی گرفته که متعلق به قرن پنجم میلادی است.

آیا در سواحل قبرس شمالی قوانینی برای نوع پوشش وجود دارد؟

در نقاط مختلف دنیا که دارای سواحل آفتابی هستند، مسئله میزان و حد پوشش از اهمیت زیادی برخوردار است. در برخی از این سواحل، امکان لخت بودن بالاتنه برای زنان وجود دارد و افراد می‌توانند در حالی که روی شن‌ها دراز کشیده‌اند و آفتاب می‌گیرند، از هیچ لباس و پوششی برای بالاتنه استفاده نکنند. اما در قبرس شمالی این مسئله چندان رایج نیست. در واقع لخت شدن به طور کامل، در قوانین رسمی این کشور وجود ندارد. البته در سواحلی که متعلق به هتل‌ها هستند، ممکن است این اجازه به افراد داده شود که برای اطلاع از این موضوع می‌توانید قبل از رزرو هتل، قوانین آن را مطالعه کنید. در حالت کلی می‌‌توان گفت که آزادی‌های اجتماعی و انتخاب نوع پوشش در قبرس شمالی به رسمیت شناخته می‌شوند و هر کسی می‌تواند با هر پوششی که تمایل دارد در مکان‌های مختلف ظاهر شود.

سخن پایانی

قبرس شمالی دارای زیباترین سواحل مدیترانه است. در سواحل این کشور انواع امکانات برای مسافران و توریست‌ها فراهم شده‌اند و همه افراد می‌توانند به تفریحاتی مانند شنا، غواصی، قایق‌سواری، اسکی روی آب و … بپردازند. ما در این مقاله تعدادی از بهترین سواحل قبرس شمالی را به شما معرفی کردیم که هم از نظر طبیعی و هم از نظر فراهم کردن امکانات تفریحی، جذابیت‌های زیادی دارند.

Join The Discussion

Compare listings

Compare
×

سلام

برای ارتباط با ما و پاسخ به پرسشهای شما در واتساپ با ما در ارتباط باشید.

× ارتباط با ما در واتساپ